Diferencies ente revisiones de «Franciscu Xavier»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m topónimos
Llinia 61:
Sale escontra les Islles de Amborio y Ternate en xineru de [[1546]], dempués de preparar les ''Instrucciones pa los catequistes de la Compañía de Xesús''. Llega al so destín al cabu de mes y mediu. Percuerre distintes islles de la rexón y en Baranula (Ceran), según cuenta la tradición, un cámbaru devuélve-y el crucifixu que perdiera mientres una torbonada.
 
En xunu llega a [[Ternate]], ricu centru comercial de especias y última posesión portuguesa, permaneciendo nella tres meses. D'ellí sale a les islles del Moru, onde pasa otros trés meses. De les islles del Moru entama viaxe de vuelta a CochínKochi, onde llegaría'l [[13 de xineru]] de [[1548]].
 
Dempués de realizar llabores de reordenación y supervisión de les misiones establecíes n'India y Moluques, onde se siente decepcionáu col deterioru sufiertu, tal que demuestra nes sos cartes, parte para [[Xapón]], al pie de los sos compañeros [[Cosme de Torres]] y Juan Fernández y el traductor [[Anjirō]], el domingu de Ramos de [[1549]], llegando a tierres nipones el [[15 d'agostu]]. Desembarquen en [[Kagoshima]], entós capital del reino Sur del Xapón. Permaneció nesta ciudá mientres un añu y per tierres xaponeses mientres dos años y tres meses. En collaboración del so compañeru Pablo de Santa Fe evanxelizó per tierres nipones y fixo traducir la obra ''Declaración de los artículos de la Fe'', que s'aprendió de memoria y solía recitar nes esquines. Pa responder a les entrugues que los transeúntes realizaben valir d'un intérprete. Ante'l fracasu de la misión, pensó en citase col rei de la zona cola esperanza de que si esti convertir al catolicismu, el pueblu tamién lu fadría. En [[1550]] dirixir al norte con esta intención. Funda una pequeña coleutividá cristiana n'[[Hirado (Nagasaki)|Hirado]]. Llega a [[Yamaguchi (Yamaguchi)|Yamaguchi]], depués a [[Sakai]] y, finalmente a [[Meaco]], onde intenta, ensin consiguilo, ser recibíu pol [[Emperador de Xapón|emperador]].
Llinia 72:
En septiembre de [[1551]] lláma-y el príncipe de Bungo, que-y dexa pedricar neses islles. Un mes dempués y dexando dellos conversos, Francisco Javier volver a la India sollertáu poles noticies que-y lleguen. El viaxe de vuelta realízase na nao ''Santa Cruz'' qu'encabezaba Diego de Pereira, quien-y da la idea d'entamar una embaxada a China en nome del rei de Portugal pa entablar negociaciones de paz. Cuando llega a Malaca enterar de que la India foi nomada provincia xesuítica independiente de Portugal y que él ye'l so provincial.
 
El [[24 de xineru]] de [[1552]] llega a CochínKochi y el 18 de febreru a Goa. Dempués de solucionar dellos problemes de les misiones y preparar el viaxe a China, parte camín d'esi país el [[14 d'abril]]. Acompáñen-y na aventura'l sacerdote Gago, l'hermanu Álvaro de Ferreira, Antonio de Santa Fe (que yera d'orixe chinu) y un criáu indiu llamáu Cristóbal, y embarcáronse na ''Santa Cruz'' encabezada por Pereida.
 
Cuando lleguen a Malaca tienen problemes col Capitán de Mares, Álvaro de Ataide, que retrasa'l viaxe por dos meses y torga que Pereida siga al mandu de la nao. Llegaron a la [[isla Shangchuan]] a finales d'agostu de 1552, movíu al paecer poles afirmaciones de los xaponeses, que nun valoraben nada que nun hubiera enraigonáu antes en [[China]], y cola idea d'evanxelizar en China por que esto influyera depués en Xapón. Esta islla yera'l llugar d'alcuentru ente los mercaderes chinos y portugueses.