Diferencies ente revisiones de «Cartajima»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 16:
Conquistada Ronda polos Reis Católicos y rindíos los demás pueblos, Cartajima siguió habitada por abondosu población morisca (que siguíen colos sos ritos relixosos) y sufrieron la persecución y procesos xudiciales de parte del Santu Oficiu a lo llargo del sieglu XVI. Sobremanera poles costume musulmanes del ayunu y de sacrificar a los animales degollándolos, pa sangralos, y esta llabor namái lu podía realizar un “santón” varón arredoláu que realizara tolos rezos diarios, como manda'l Corán. Según narren cróniques de la Inquisición.
 
El cultivu de les viñes caltúvose brengosu hasta finales del sieglu XIX, cuando la epidemia de filoxera acabó coles viñes de tola contorna. Esa prosperidá económica del XVIII fixo que nesti pueblu floriaren oficios más especializaos. Consta qu'unes de les puertes en madera de castañal tallada de la ilesia de Gaucín fueron feches en Cartajima por un maestru carpinteru que tenía de gociar de muncha estima na zona como pa recibir encargos dende tan llueñe. Nel Censu de Floridablanca Cartajima presentaba peculiaridaes que la faíen una de les poblaciones más prósperes d'estos valles, cuntando con médicu y notariu, oficios desconocíos en casicuasi tolos pueblos restantes, y con un númberu d'habitantes cercanu a los 1.500 que nunca foi superáu.
 
Mientres la Guerra de la Independencia, Cartajima estremar na llucha contra les tropes napoleóniques, especialmente'l guerrilleru Andrés García, que cunta ente les sos fazañes col atentáu contra'l gobernador de Ronda, que morrió cuando pasiaba col so escolta pol Tajo.