Diferencies ente revisiones de «Catalina II de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 163:
Catalina consiguió l'amistá y el sofitu de Voltaire, y caltuvo con él una correspondencia que s'allargar 15 años, dende la so adhesión a la muerte del filósofu en 1778. Allabar con epítetos, como cuando la llamó'l so "La Estrella del Norte" y la "[[Semíramis]] de Rusia" (en referencia a la llexendaria reina de [[Babilonia]]). Anque nunca consiguió axuntase con él, lloró amargamente cuando morrió, y adquirió la so colección de llibros, que mercó a los sos herederos, y asítiase na Biblioteca Pública Imperial.
 
A los pocos meses de la so ascensión al tronu, dempués d'escuchar que'l gobiernu francés amenaciaba con detener la publicación de la ''[[L'Encyclopédie|Enciclopedia]]'', propunxo a Diderot completar el so gran trabayu en Rusia so la so proteición. Cuatro años más tarde intenta encarnar de forma llexislativa los principios de la [[Ilustración]] francesa. Llamó a Moscú a una Gran Comisión (Уложенная комиссия) - casicuasi un parllamentu consultivu - compuestu por 652 miembros de tolos estamentos (funcionarios, nobles, burgueses y llabradores) y de diverses nacionalidaes. La Comisión tuvo que considerar les necesidaes del Imperiu rusu y los medios pal so prestu. La mesma emperatriz preparó "Instrucciones pa la orientación de l'Asamblea". Pero la medrana a los principios democráticos fixo que se frenara la so puesta en marcha. Tres la celebración de más de 200 sesiones, la comisión eslleir ensin llograr namás que teoría.
 
Mientres el reináu de Catalina, los rusos importaron y estudiaron les influencies clásiques y europees qu'inspiraron la llamada "Edá de la imitación" rusa. [[Gavrila Derzhavin]], [[Denís Fonvizin]] y [[Ipolit Bogdanóvich]] sentaron les bases pa los grandes escritores del sieglu XIX, especialmente para [[Aleksandr Pushkin]]. Catalina convertir nuna gran mecenes de la ópera rusa. Sicasí, nel so reináu tamién apaez la omnipresente censura y el control estatal sobre les publicaciones. Cuando [[Aleksandr Radíshchev]] publicó'l so ''Viaxe de San Petersburgu a Moscú'' en 1790, denunciando les deplorables condiciones de los siervos, Catalina desterrar a Siberia.