Diferencies ente revisiones de «Compañía de Xesús»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 32:
La Compañía de Xesús (SJ) ye una orde relixosa de calter apostólicu y sacerdotal, anque la conformen tamién “hermanos”, esto ye, relixosos non sacerdotes y que nun son monxos. Ta amestada al papa por un venceyu especial d'amor y serviciu”, la so finalidá, según la ''Fórmula del Institutu'', documentu fundacional de la Orde (1540) ye «la salvación y perfección de los próximos». En términos de Derechu Canónicu, la SJ ye una asociación d'homes aprobada pola autoridá de la Ilesia, na que los sos miembros, según el so propiu derechu, emiten votos relixosos públicos y tienden nes sos vides escontra la perfección evanxélica”.
 
La formación na SJ empieza con un noviciáu que dura dos años. Sigue con un procesu de formación intelectual qu'inclúi estudios de [[humanidaes]], [[filosofía]] y [[teoloxía]]. Amás, los xesuites en formación realicen dos o trés años de docencia o «práutiques apostóliques» (periodu de “maxisteriu”) en colexos o n'otros ámbitos (trabayu parroquial, social, medios de comunicación, etcétera). L'estudiu a xeitu d'idiomes, disciplines sagraes y profanes, antes o dempués de la so ordenación sacerdotal, fixo de los miembros de la SJ, mientres casicuasi cinco siglos, los líderes intelectuales del catolicismu. La formación na SJ termina cola ''[[Tercer probación]]'', que tamién se conoz como «Escuela del Corazón (o de los ciños)».
 
[[San Ignacio de Loyola]], el fundador, quixo que los sos miembros tuvieren siempres preparaos pa ser unviaos cola mayor celeridad ellí onde fueren riquíos pola misión de la Ilesia. Por eso, los xesuites profesen los trés [[Cleru#Los votos monásticos|votos]] normativos de la vida relixosa (obediencia, probeza y castidá) y, amás, un cuartu votu d'obediencia al [[papa]], «circa misiones».<ref>L'últimu pidimientu esplícitu d'un Pontífiz a la Compañía foi la d'enfrentase al [[ateísmu]], encamentada por [[Pablo VI]] en 1965.</ref> La ''Fórmula del Institutu'' (confirmada por [[Julio III]] en 1550) diz: «Militar pa Dios so la bandera de la cruz y sirvir namái al Señor y a la Ilesia, la so Esposa, sol Romanu Pontífiz, Vicariu de Cristu na tierra».
Llinia 153:
Escontra finales de los años 1950, Teilhard y Murray son cuestionaos por Roma. L'evolucionismu de Teilhard ye vistu como peligrosu; en tantu, la posición favorable de Murray escontra'l [[ecumenismu]] y la llibertá relixosa fai que la [[Santa Sede]] tamién lo censure. El prepósito xeneral ye obligáu a callar a Teilhard, quien se retira nun esiliu voluntariu a [[Nueva York]], onde muerre en 1955.
 
El 17 de setiembre de 1961, 26 xesuites fueron espulsaos de [[Cuba]]; la Curia y el Colexu de Belén, el mesmu nel qu'había estudiáu [[Fidel Castro]], allugar a la espera en [[Miami]], mientres na islla quedaron 48 xesuites<ref>{{cita web|url=http://www.cpalsj.org/compania-en-al/antillas/ |título=Antilles |autor=Conferencia de Provinciales Xesuites d'América Llatina |editorial= |fecha=mayu de 2012 |fechaacceso=10 de marzu de 2013}}</ref> La espulsión asocedió pola fuercia, los xesuites, al pie de otros casicuasi 130 relixosos, fueron unviaos a [[España]] nel barcu ''Cuadonga''.
 
Mientres el gobiernu de Janssens desenvolver con fuercia un nuevu apostoláu xesuítico: el trabayu social. Quíxose ver como pioneros d'esta nueva manifestación del carisma ignaciano a [[José María Rubio|san José María Rubio]] (español) y [[Alberto Hurtado Cruchaga|san Alberto Hurtado]] ([[chile]]nu). Esti xeneralatu terminó casicuasi coles mesmes qu'el [[Concilio Vaticanu II|Concilio]] y significó l'apoteosis de la Compañía: la Orde llega a la so máxima espansión numbérica (36&nbsp;000 xesuites) y ábrese un nuevu capítulu na so relación con Roma. La promulgación del decretu del concilio sobre llibertái relixosa reivindica al padre Murray. La figura del xesuita [[Karl Rahner]] cobra especial relevancia nel mundu teolóxicu, gracies a los sos trabayos sobre la gracia, teoloxía pastoral, los sacramentos, espiritualidá, el so conceutu de los cristianos anónimos”, etc.
 
A la fin del mandatu de Janssens s'evidencia una crisis interna, fenómenu compartíu per gran parte de la Ilesia católica de los años 60. En 1965 (Congregación Xeneral 31), asume'l viceprovincial de [[Xapón]], el [[vascu]] [[Pedro Arrupe]], en que'l so xeneralatu dar un xiru na llinia de gobiernu de la Compañía. Ponse gran énfasis nes temes de promoción de la [[xusticia social]] y [[inculturación]] del Evanxeliu. Pero los cambeos nel mundu y na Ilesia son aceleraos y empieza l'amenorgamientu nel númberu d'ingresos a los noviciaos europeos. Miles de sacerdotes católicos abandonen el ministeriu nel periodu posconciliar; la Compañía nun escapó a esti enclín, pos alredor de 8000 xesuites dexen la Orde. Arrupe ye acusáu por sectores tradicionales de ser bien permisivu; otros ver como un profeta de la nueva evanxelización. La siguiente Congregación Xeneral, celebrada diez años más tarde, sofita a Arrupe y proclama la nueva forma d'entender la misión de la SJ: «Fe y xusticia».
Llinia 170:
La Compañía de Xesús tien fuertes alderiques internos, signu vistu como fortaleza o debilidá dependiendo de los criterios. Nesta llinia, el 6 de mayu de 2005 fíxose públicu'l [http://www.nationalcatholicreporter.org/update/bn050605.htm retiru de Thomas Reese], S.J., como editor de ''America'', la prestixosa revista xesuita d'[[Estaos Xuníos]]. La [[Congregación pa la Doctrina de la Fe]] pidió a la Compañía la so remoción argumentando que la so llinia editorial ponía en dulda'l maxisteriu de la Ilesia. Y, en marzu de 2007, el mesmu institutu condergó la obra del teólogu salvadoreñu, d'orixe español, [[Jon Sobrín]], unu de los padres de la teoloxía de la lliberación, porque «les sos proposiciones nun tán en conformidá cola doctrina de la Ilesia». «La midida nun puede ser interpretada como una sanción o condena» del teólogu, señaló'l voceru de la [[Santa Sede]], el sacerdote [[Federico Lombardi]], xesuita como Sobrín. Ente otros famosos xesuites cuestionaos o censuraos nel so momentu pola mesma Ilesia católica, atópense Jacques Dupuis, [[Pierre Teilhard de Chardin]], [[John Courtney Murray]] y (nuna orientación totalmente distinta de los anteriores) l'escritor arxentín [[Leonardo Castellani]], quien foi espulsáu de la Orde polos xesuites mesmos.
 
Nun contestu de cambeos rápidos y fondos na sociedá (y por tantu na Ilesia), y trescurríos 12 años dende la CG 34 (1995), los xesuites consideraron necesariu axuntar el so máximu cuerpu llexislativu pa responder con fidelidá creativa» a los nuevos retos. Dempués de casicuasi 25 años nel gobiernu, Kolvenbach anunció en 2005 el so deséu de dimitir y convocó la Congregación Xeneral 35, qu'empezó'l 7 de xineru de 2008.
 
Kolvenbach, dempués de llograr el consentimientu de [[Benitu XVI]] y escuchar a los sos conseyeros, decidió presentar el so arrenunciu, aduciendo avanzada edá (casicuasi 80 años) y la llarga duración del so gobiernu (casicuasi 25).<ref> El primer xeneral en dimitir foi [[Pedro Arrupe]].</ref> A Kolvenbach asocedió-y l'español [[Adolfo Nicolás]] (71 años), escoyíu na segunda votación.
 
Igualmente, Nicolás, dempués de llograr el consentimientu de [[Papa Francisco]] y escuchar a los sos conseyeros, tamién decidió presentar el so arrenunciu. Siendo'l tercer xeneral en dimitir, asocéde-y el venezolanu [[Arturo Sosa]] (67años).