Diferencies ente revisiones de «Corréu postal»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 109:
 
=== Regles y etiqueta ===
Polo xeneral el corréu ta bien protexíu pol [[secretu de correspondencia]] o secretu epistolar (''secretus epistulae''), como derechu fundamental, lo cual significa que nenguna carta o otru paquete puede ser abiertu por persona dalguna que nun seya la so destinatario. Esti derechu suelen garantizalo la Constitución de la mayor parte de los países, per un sitiu, y les lleis de proteición de les comunicaciones, pol otru. Polo xeneral ríquese un procedimientu especial en casu de que la correspondencia tenga de ser controlada pola llei, yá seya de forma abierta o de callao. Les operaciones de control de la correspondencia privada de los ciudadanos son conocíes col nome de [[Censura postal|censura]] y concierne a aspeutos sociales, políticos y llegales del [[derechu civil]]. Magar na mayor parte de los casos la censura ye escepcional, la censura militar de correspondenciasobremanera de soldaos en frente de guerra, ye rutinaria y aplícase casicuasi universalmente.
 
L'usu del corréu atópase suxetu a regles comunes y a una [[etiqueta]] particular. Depués del descubrimientu de nueves formes de comunicación y vehículos, el corréu perdió la mayor parte del so encantu, siendo movíu por métodos más efectivos como'l [[teléfonu]] o'l [[corréu electrónicu]], convirtiéndose nun mediu pa tresportar documentos formales o comerciales. Ye, sicasí, utilizáu entá como principal mediu de comunicación naquellos llugares onde los medios de comunicación más modernos nun fueron implementaos entá, principalmente en países del [[tercer mundu]] y en zones rurales.
Llinia 116:
Nos tiempos modernos, principalmente nel [[sieglu XX]], el corréu afixo la so evolución a nuevos vehículos, utilizando nueves teunoloxíes p'apurrir los documentos en menor tiempu, especialmente al traviés de la rede [[teléfonu|telefónica]]; estos nuevos vehículos inclúin el [[telegrama]], el [[telex]], el ''fac-símil'' ([[fax]]) y el [[corréu electrónicu]].
 
Cola popularización del [[corréu electrónicu]], que'l so serviciu ye instantáneu o casicuasi instantáneu, el sistema postal pasó a ser llamáu "corréu de cascoxos"{{ensin referencies}} na xíriga d'[[Internet]].
 
=== Coleicionismu ===