Diferencies ente revisiones de «Códec»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-acrónimo +acrónimu )
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 4:
Describe una [[especificación]] desenvuelta en [[software]], [[hardware]] o una combinación de dambos, capaz de tresformar un archivu con un fluxu de datos (''[[fluxu de datos|stream]]'') o una señal. Los códecs pueden codificar el fluxu o la señal (de cutiu pa la tresmisión, l'almacenaxe o'l cifráu) y recuperalo o descifralo de la mesma pa la reproducción o la manipulación nun formatu más apropiáu pa estes operaciones. Los códecs son usaos de cutiu en videoconferencias y emisiones de medios de comunicación.
 
La mayor parte de códecs provoca perdes d'información pa consiguir un tamañu lo más pequeño posible del archivu destino. Hai tamién códecs ensin perdes (''lossless''), pero na mayor parte d'aplicaciones práctiques, pa un aumentu casicuasi imperceptible de la calidá nun merez la pena un aumentu considerable del tamañu de los datos. La esceición ye si los datos van sufrir otros tratamientos nel futuru. Nesti casu, una codificación repitida con perdes a la llarga estropiaría demasiáu la calidá.
 
Munchos archivos multimedia contienen tantu datos d'audiu como de videu, y de cutiu dalguna referencia que dexa la sincronización del audiu y el videu. Cada unu d'estos trés fluxos de datos puede ser remanáu con programes, procesos, o hardware distintos; pero por que estos ''streams'' sían útiles p'almacenalos o tresmitilos, tienen de ser encapsulados xuntos. Esta función ye realizada por un formatu d'archivu de videu ([[Contenedor multimedia|contenedor]]), como [[.mpg]], [[.avi]], [[.mov]], [[.mp4]], [[.rm]], [[.ogg]], [[.mkv]] o [[.tta]]. Dalgunos d'estos formatos tán llindaos a contener ''streams'' que s'amenorguen a un pequeñu xuegu de códecs, ente qu'otros son usaos pa oxetivos más xenerales.