Diferencies ente revisiones de «Eneida»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 51:
Los llibros II ya III son [[Narración enmarcada|relatos dientro del relatu]].<ref>Como asocede na ''[[Odisea]]'', dase una [[analepsis]] o vuelta tras na hestoria: cual [[Odiseo]] socorríu por [[Nausícaa]] y acoyíu na corte del rei [[Alcínoo]] y la reina [[Arete (mitoloxía)|Arete]], Enees, habiendo atopáu al llegar a tierra a la so madre, que tomó la forma d'una virxe, como Nausícaa, cuenta agora les sos desdichas a la anfitriona Dido, que cumple la función de los trés anfitriones principales de Odiseo nel país de los [[feacios]]. Pero Dido desempeña la función de Nausícaa namái como anfitriona y namorada, una y bones la primer ayuda, la indicación del llugar onde va haber de ser socorríu l'héroe, ye xera de la madre d'ésti.</ref> Enees, a pidimientu de Dido, cunta la cayida y el saquéu de Troya (Llibru II) y les moliciones sufiertes por él mesmu y pola so xente dende esi acontecimientu (Llibru III).
 
El troyanu cuenta fechos casicuasi inmediatos a los que se refieren nel final de la ''Ilíada''. El relatu que fai Enees de tomar de Troya abrir col episodiu del [[Caballu de Troya|caballu]]: [[Odiseo|Ulises]], xuntu con otros soldaos griegos, despintar nun caballu de madera "alto como un monte" (''encamentar montis equum''), ente que'l restu de les tropes griegues despintar na isla de [[Bozcaada|Ténedos]], frente a Troya. Los troyanos, ignorando l'engañu, entienden que los griegos fuxeron y faen entrar el caballu na so ciudá. Piensen que se trata d'una ufrienda a los dioses, a pesar de les alvertencies de [[Laocoonte]], que ye muertu colos sos dos fíos por dos bisarmes marinos. Llegada la nueche, Ulises y los sos homes salen del caballu y abren les puertes de la ciudá por qu'entren los demás griegos, y ente toos someten a Troya al fueu y al terror. Nel momentu del asaltu, a Enees apaézse-y en suaños Héctor, anúncia-y el fin de Troya y mándalu que salve a los [[Penates]] y que fuxa.
 
Los ruios del combate terminen per espertar a Enees, que, viendo la so ciudá en llapaes y a mercé de los griegos, decide de primeres lluchar colos sos compañeros hasta la muerte. Visita'l palaciu del rei [[Príamo]] y contempla la muerte del fíu d'ésti, [[Polites]], a manos de [[Neoptólemo|Pirro]], que depués degüella a Príamo.
Llinia 72:
Siguiendo'l so viaxe, los troyanos pasen al pie de los Montes Ceraunios. Antes de dirixise a [[Trinacia]], ufierten sacrificios a Juno y a [[Minerva]]. Yá abargana de la mariña de Trinacia, columbren el [[Columna eruptiva|penachu]] del [[Etna]].
 
Yá nel [[Estrechu de Mesina]], por intentar evitar a Escila, casicuasi acaben abrasaos por Caribdis, pero'l remolín de la bestia impulsar mar adientro, y asina, perdíos, apuerten a les mariñes de los [[Cíclope Segunda generación|cíclopes]].<ref>Vease tamién l'apartáu tituláu "[[Polifemo Polifemo na Eneida de Virgilio|Polifemo na Eneida de Virgilio]]" del artículu dedicáu a [[Polifemo]].</ref> Ellí atópense con un griegu abandonáu por Ulises y los sos homes: Aqueménides (Ἀχαιμενίδης), que-yos pide que lo lleven con él y aconséya-yos escapar llueu. Los cíclopes se aprestan a atacalos, pero nun lleguen a algamar.
 
Escapando de los cíclopes, Aqueménides va conducir a los troyanos a Trinacia. Pasen por [[Ortigia]], y depués pol puertu de [[Trapani Trapani na mitoloxía romana|Drépano]], onde muerre Anquises.