Diferencies ente revisiones de «Forma musical»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 30:
Por casu, si dicimos ''«Richard Wagner compunxo trece óperes»'', «Ayeri de tarde, Xuan escuchó una ópera», «[[Don Giovanni]] ye la mio ópera preferida», los trés mentes del términu ''«ópera»'' aluden a la forma musical, esto ye, a la «unidá» ―una obra musical precisa, inclusive non identificada― pudiendo ''contabilizase'' y estremase dientro d'un conxuntu.
 
Per otra parte, si dicimos que ''«Johann Sebastian Bach nun escribió enxamás pa la ópera»'', ''«Xuan escucha de cutiu ópera»'', ''«Les cantantes d'ópera son casicuasi siempres dives»'', los trés mentes de la pallabra ''«ópera»'' aluden esta vegada al xéneru musical, esto ye, a «munches» obres de la mesma naturaleza, constituyendo por tanto elementos ''nun contables''.
 
Otra manera, nun puede dicise «''Ayeri tarde, Xuan escuchó un bel canto''»: el términu ''«bel canto» designa equí'' puramente un xéneru musical, y non una forma. De la mesma manera, nun se va dicir nunca: «''Xuan escucha conciertu de vezu''» (sinón más bien «Juan escucha música concertante de vezu»): el términu «conciertu» designa equí puramente una forma musical, y non un xéneru.
Llinia 47:
Según [[Boris de Schlœzer]], teóricu inspiráu pola ''[[Psicología de la Gestalt|Gestaltpsychologie]]'', solo esta cohesión formal de la obra, la ''totalidá globalizante'' de la so organización, apúrre-y un sentíu intrínsecu ya inmanente, nel que la música significa ella-mesma y procura una cierta sensación comunicativa a aquellos que la escuchen. En realidá, la música inscríbese nun tiempu «vivíu» que da'l so sentíu a la obra musical. Si'l conteníu de la música ye inefable, inmanente, la so inscripción na cadarma temporal del nuesu presente impríme-y una estructura y una forma.
 
Faciendo primar la so concepción gestaltista crítica, de Schlœzer vien estremar estructura y forma de la manera siguiente: la estructura mora na disposición de les partes concebida n'orde a constituyir un tou, una unidá. La forma, ye esti tou en cuantes que tal, ye dicir la manera en que la obra llega a la unidá. Por esencia y por necesidá, la obra musical sería asina casicuasi perpetuamente re-unviada del tou a los sos partes y de les partes al tou. Pero solo la unidá formal, l'harmoniosa cohesión de los elementos constitutivos opera esti escedente d'espresión que manifiesta la esencia mesma de la obra, la so unicidá. Esti aproximamientu dexa asitiar la creación musical na psicoloxía de la [[perceición]], sorrayando la importancia d'esta influencia reciproca del tou sobre les partes.
 
El pensamientu consciente que zarra al home nes llendes de la so propia identidá, ye perpasáu por esti tou constituyíu de rellaciones que caltienen tolos intres, toles facetes (conscientes ya inconscientes) que formen la cualidá d'una obra musical. Asina, esta estrémase por dos traces de la so creación formal que son, d'una parte, el procesu y d'otra parte la so estructuración. Nengún compositor puede arré conxelar la so espresión nun procesu declarativu primeramente fitu, ensin llindase a sigo mesmu. A partir del conteníu, d'un material construyíu, la estructura de la obra musical evoluciona de la perceición escontra la recepción.
Llinia 376:
| Clásica y romántica
| [[Scherzo]]
| Se desarrolló a partir del minueto, y gradualmente lo fue sustituyendo en el tercer (o a veces segundo) movimiento de la sonata, el cuarteto de cuerdas y la sinfonía. Tradicionalmente conserva la forma ternaria del minueto, pero es más rápido y casicuasi siempre de naturaleza alegre.
|-
| Clásica y romántica