Diferencies ente revisiones de «Franciscu Xavier»

Contenido eliminado Contenido añadido
m topónimos
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 12:
En 1516, fináu'l padre nel esiliu un añu antes, los hermanos de Francisco participen nuna infructuosa ofensiva col profrancés Rei de Navarra [[Juan de Albret]], siendo la familia de Francisco privada de les sos propiedaes, y el castiellu esmocáu por orde del Gobernador, el [[Cardenal Cisneros]].
 
En 1521, una invasión francesa qu'enfusaría hasta Castiella dexa a los lleales a Juan de Albret recuperar fugazmente el control casicuasi total del Reinu, anque dura pocu tiempu, perdiendo la parte al sur de los pirineos, [[Alta Navarra]], en 1524 (cola cayida de la plaza Navarra de [[Fuenterrabía]]), ente que na [[Baxa Navarra]], al norte de los [[Pirineos]], caltendríase lleal a Juan de Albret na órbita francesa.
 
En 1530, siendo [[Carlos I d'España|Carlos I]] rei d'España, este abandona les sos aspiraciones a ocupar el restu del Reinu de Navarra que se caltendría como reino semi-independiente, y finalmente, al traviés de llazos matrimoniales xunir cola corona francesa col títulu de [[Reis de Francia y Navarra]]. La parte surpirenaica de l'[[Alta Navarra]], cola que se peracaba la Corona d'España (entendíu'l vocablu d'alcuerdu al usu actual, esto ye, ensin incluyir Portugal) caltendría les sos instituciones, privilexos y denominación como Reinu hasta'l sieglu [[XIX]] en que se tresforma nuna provincia foral. La parte que quedó en Francia, la [[Baxa Navarra]], caltendría la so estatus de Reinu hasta l'abolición de los privilexos de los territorios de la monarquía francesa, tres la [[Revolución Francesa]] a finales del sieglu [[XVIII]].