Diferencies ente revisiones de «Frantz Fanon»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 67:
== Obra - esbozu críticu ==
 
La obra política de Fanon ye al empar complexa y revesosa. Foi, por casu, acusáu de tener una visión simplaya y casicuasi [[maniqueísmu|maniquea]] tantu de los problemes como de les soluciones. Per otra parte, díxose que les sos idees anteceden a les de pensadores como [[Michel Foucault]], formando una de les bases del [[posmodernismo]] y [[poscolonialismo]]. Verdaderamente sirvió d'inspiración a munchu pensadores y movimientos fondamente críticos o revolucionarios, influyendo indirectamente inclusive en corrientes como'l [[feminismu]] y la [[teoloxía de la Lliberación]].
 
Fanon publicó ''[[Piel negro, mázcares blanques]]'' en [[París]], [[1952]]. Nesti llibru trata, al traviés de reminiscencies sobre la so vida personal y utilizando métodos críticos derivaos del psicoanálisis, d'entender por qué los negros adopten los valores de los subyugadores blancos y les resultaos qu'eso produz, especialmente ente los apoderaos. Nes sos pallabres:
Llinia 115:
Notable ente eses influencies foi la que tuvo sobre trés de los sos más conocíos llectores: [[Ernesto Guevara|Ernesto “Che” Guevara]] en [[Arxentina]] y depués [[Cuba]]. [[Steve Biko]] en [[Sudáfrica]] y [[Alí Shariatí]] en [[Irán]]. Pero entá ente ellos esta influencia nun foi una aplicación ríxida a otres realidaes.
 
Pa Guevara, por casu, la idea del home nuevu adquier un significáu deriváu del socialismu y el papel de la violencia pasa de ser una [[espresión]] cultural popular a una ferramienta que vanguardies utilicen casicuasi como mecanismu terapéuticu, con cuenta de producir esi cambéu cultural. Esti aproximamientu paso a ser llamada [[foquismo]] o [[guevarismo]]
 
Shariati trató de revolucionar la interpretación del [[Islam]], que los sos valores creía taben siendo destruyíos, per un sitiu, por concepciones degradantes de la vida productu de la sobrevaloración de la teunoloxía y la ciencia, etc, na so mayoría provenientes d'Europa, y, pol otru, poles concepciones petrificadas de los [[ulema]]s. Pa él, la verdadera revolución va ser l'afitamientu del mundu xuníu de los creyentes ([[umma (islam)|umma]]), lo que se va llograr cuando los fieles adquieran una fe verdadera y dedíquense a Dios totalmente (aportando a l'Home Nuevu o [[Muyahid]]), que dean inclusive la vida polos sos ideales. Ye importante entender que Shariti nun ta llamando equí necesariamente a usar violencia física. El conceutu islámicu de [[Yihad]] ye primordialmente de dedicación (llucha) na vida personal, pero tamién de tar dispuestu a confrontar les desigualdaes ya inxusticies (nel sentíu de violaciones de la voluntá divina) onde s'atopen, inclusive nel Islam mesmu (o los países que se declaren islámicos) (ver [[Islamismu]]) La umma va implicar el fin de toa contradicción ya inxusticia, na midida que va ser, por dicilo asina, la encarnación del dios [[monoteísmu|monoteísta]], el trunfu del bien y lo divino sobre'l mal y lo satánico.