Diferencies ente revisiones de «François Duvalier»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
Llinia 44:
=== El reináu del terror ===
 
Nel so país, Duvalier utilizó tantu l'asesinatu como la espulsión pa esaniciar a los sos adversarios políticos. Calcúlase que fueron más de 30.000 les persones asesinaes. Los ataques llevaos a cabu contra Duvalier por dellos militares fueron reprimíos con una especial durez: en [[1967]], la esplosión de delles bombes nes cercaníes del [[Palaciu Nacional (Haití)|Palaciu Nacional]] acarretó la execución de venti oficiales de la ''Guardia Presidencial''. Nesta ocasión, los barcos de la Marina bombardearon mientres casicuasi tol día'l Palaciu Nacional. Yeren barcos vieyos, trés en total que, armaos con cañones obsoletos, fixeron el so meyor esfuerciu por sublevase y derrocar a Duvalier. Nel intre de dichu día la única oposición qu'hubo de parte de les fuercies lleales a Duvalier foi l'intentu de repeler a los marinos sublevaos col únicu avión de la Fuercia Aéreo, un P-54 reliquia de la [[Segunda Guerra Mundial]]. L'avión al filu del mediudía intentó ametrallar a unu de los barcos fallando toles rabaseres d'ametralladora disparaes. Les trazadoras fixeron impautu namái nel mar azul fondu de la badea. La esfriega ente barcos y el P-54 duró unos cuantos segundos. Darréu l'avión aterrizó y nun volvió desapegar más, polo que ye probable que recibiera dalgún dañu. Al filu del atapecer los barcos tomaron camín de [[Cuba]] llegando a [[Guantánamo]], onde recibieron asilu. En tierra quedaron docenes de marinos que por una o otra razón nun pudieron encetar. Les sos cases fueron escalaes y depués quemaes. Aquellos que corrieron con meyor suerte llograron abelugase nes embaxaes. [[Guatemala]] recibió, al traviés de la so embaxada en [[Puertu Príncipe]], a la familia d'unu de los capitanes que participó nel ataque. Aquelles families que nun llograron fuxir nos barcos y que nun pudieron llograr asilu en dalguna embaxada sufrieron les represalies del Gobiernu. El reináu del terror de Duvalier caltuvo'l país sol so control direutu hasta la so muerte en [[1971]], producida por cuenta de los entueyos derivaos de la [[diabetes mellitus]] que sufría.<ref>{{cita noticia|títulu=The Death and Legacy of Papa Doc Duvalier|url=http://content.time.com/time/magacín/article/0,9171,876967,00.html|fechaacceso=10 de payares de 2017|axencia=[[Time (revista)|Time]]|fecha=17 de xineru de 2011}}</ref><ref>{{cita noticia|títulu=Jean-Claude Duvalier Fast Facts|url=http://edition.cnn.com/2013/07/16/world/jean-claude-duvalier-fast-facts/index.html|fechaacceso=10 de payares de 2017|axencia=[[CNN]]|fecha=30 d'abril de 2017}}</ref>
 
François Duvalier foi glorificado polos sos siguidores casicuasi como una divinidá y a la so muerte, según la so voluntá y la Constitución qu'él mesmu diseñara, asocedió-y el so fíu, [[Jean-Claude Duvalier]], ''Baby Doc'', que pasó tamién a ser presidente vitaliciu cuntando solo con 19 años d'edá. A la muerte de François Duvalier, [[Haití]] yera'l país más probe d'[[América]], ocupaba'l primer puestu en [[analfabetismu]] y la [[salú pública]] taba nun estáu desastrosu.
 
Al ser derrocáu'l so fíu en [[1986]], tres 15 años de presidencia, el cuerpu de François Duvalier foi desenterráu y tundíu ritualmente.