Diferencies ente revisiones de «Historia de Lituania»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m preferencies DALLA: bolchevique => bolxevique
Llinia 22:
Ente [[1915]] y 1918, mientres la [[Primer Guerra Mundial]], foi ocupada por [[Alemaña]]. El [[16 de febreru]] de [[1918]] declaró la so independencia por cuenta de la [[Revolución rusa de 1917|revolución rusa]] (1917), dixebrándose del Imperiu de [[Nicolás II de Rusia]].
 
La primera amenacia sobre Lituania constituyir una invasión de la [[Rusia soviética]], qu'ocupó la metá oriental del país. El gobiernu, allugáu en [[Kaunas]], unvió al so exércitu, formáu so auspicio alemán, a lluchar contra los bolcheviquesbolxeviques a entamos de [[1919]]. Grupos de mercenarios alemanes lideraos por [[Rüdiger von der Goltz]], ayudaron a los lituanos a repeler a los bolcheviquesbolxeviques,<ref name="Cpuntr">[http://countrystudies.us/lithuania/2.htm Independence, 1918-40.] Country Studies. Consultáu'l 07/02/2008.</ref> que queríen esparder la [[revolución mundial]]. El [[27 de febreru]], los bolcheviquesbolxeviques proclamaron la [[República Socialista Soviética Lituanu-Bielorrusa]], pero tuvieron qu'abandonar [[Vilnius]] el [[19 d'abril]], debíu a la meyora del exércitu polacu na rexón. De magar, Lituania reclamó Vilnius como la so capital histórica, anque quedó so control polacu.
 
La derrota bolcheviquebolxevique a mediaos de 1919, significó'l cambéu d'aldu de los voluntarios alemanes, que se xunieron a les fuercies de [[Pavel Bermondt-Avalov]]. Bermondt recibiera permisu y recursos d'Alemaña<ref name="Cpuntr"/> pa tomar [[prisioneros de guerra]] rusos y unvialos a lluchar contra los bolcheviquesbolxeviques,<ref name="Cpuntr"/> principalmente en [[Letonia]]. Colos bolcheviquesbolxeviques en retirada, los homes en Bermondt tomaron el control de diverses rexones en Letonia y Lituania, incluyendo [[Riga]], pero les fuercies nacionales de los [[países bálticos]] llograron espulsalos a finales de 1919.
 
Mientres la [[Guerra Polacu-Soviética]], Vilnius foi prindada pol [[Exércitu Coloráu]]. Dempués de la [[Batalla de Varsovia]], los soviéticos retirar de Polonia, y apurrieron el control de Vilnius a Lituania. Amás, el [[12 de xunu]] de [[1920]], los rusos reconocieron la independencia de Lituania,<ref name="Cpuntr"/> y el so derechu a la rexón de Vilnius. [[República Nacional Bielorrusa|Bielorrusia]] y [[Segunda República Polaca|Polonia]] nun aceptaron esto.