Diferencies ente revisiones de «Derechu públicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 1:
{{referencies|t=20090921}}
{{redirixe|Derechos públicos|derechos civiles y políticos}}
El '''derechu públicu''' ye la parte del [[ordenamientu xurídicu]] que regula les relacionesrellaciones ente les [[persona|persones]] o entidaes privaes colos órganos qu'ostenten el [[poder públicu]] cuando estos postreros actúen n'exerciciu de les sos lexítimes [[potestá]]es públiques (xurisdiccionales, alministratives, según la naturaleza del órganu que les exerz) y acordies con el procedimientu legalmente establecíu, y de los órganos de l'[[Alministración pública]] ente sigo.
 
La carauterística del derechu públicu ye que los sos mandatos nun s'atopen suxetos a l'autonomía de la voluntá que pudieren exercer les partes (ye dicir «nun pueden ser modificaos peles partes n'usu lexítimu de la so autonomía de la voluntá, como sí asocede nel [[derechu priváu]]). Son mandatos «irrenunciables y obligatorios», en virtú de ser mandaos nuna relación de subordinación pol Estáu (n'exerciciu lexítimu del so principiu d'imperiu). La xustificación ye que regulen derechos que faen al orde públicu y tienen de ser acataos por tola población.
 
Tamién se definió a dereches públicu como la parte del [[ordenamientu xurídicu]] que regula les relacionesrellaciones de supra ordenación y de subordinación ente l'[[Estáu]] y los particulares y les relacionesrellaciones de suprasubordinación, de subordinación y de coordinación de los órganos y divisiones funcionales del Estáu ente sigo. El derechu públicu ye lleváu a acabó al traviés de les normes que la conformen
 
== Carauterístiques ==
Llinia 36:
Arriendes d'ello, tantu l'Estáu como los particulares actúen según autorizaciones, prohibiciones, permisiones y obligaciones provenientes del [[ordenamientu xurídicu]].
 
Polo anterior, sostúvose que se debe definir a dereches públicu por aquello que "ye" y non por aquello que "nun ye". El derechu públicu, entós, sería aquel que regula les relacionesrellaciones de los órganos y divisiones funcionales del Estáu ente sigo y colos particulares.
 
== Materies o cañes del derechu públicu ==
Llinia 57:
=== Potestá d'imperiu ===
 
El [[Estáu]] y los sos órganos, nes sos relacionesrellaciones colos particulares dientro del Derechu públicu, nun actúa asitiáu dientro d'un planu d'igualdá, sinón n'unu de desigualdá, deriváu de la posición soberana o ''[[imperium]]'' con qu'apaez revistíu, exerciendo una [[potestá pública]].
 
== Ver tamién ==