Diferencies ente revisiones de «Ciencia militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 15:
== Xeografía militar ==
La xeografía militar incorpora muncho más que les manifestaciones simplayes de tomar el terrén altu. La xeografía militar estudia lo obvio, la xeografía de los teatros de la guerra, pero tamién estudia carauterístiques adicionales nel planu políticu, económicu y otres traces naturales de les localizaciones de conflictos potenciales (el paísaje políticu, por casu). Como un exemplu, podemos citar la [[Guerra d'Afganistán (1978-1992)]], na que s'argumentó non yá sobre l'habilidá de la Xunión Soviética pa invadir con éxito Afganistán, sinón sobre la so capacidá pa flanquear militar y políticamente a la república d'Irán simultáneamente.
Una especialización va tener resultaos positives por conocencia de les ciencies allegaes por cuenta de la complexidá de los sos problemes y a la so relaciónrellación.
Les concepciones estratéxiques. [[Loxística|Loxístiques]] y operatives aplicando los sos principios a la realidá xeográfica, dexen determinar la influencia del terrén nes operaciones militares.
Al comandante correspuende tomar o non la conocencia que da la hestoria y el terrén
Llinia 35:
La doctrina militar Soviética (y de los sos descendientes, los países de la [[Comunidá d'Estaos Independientes]]) fuelga sobremanera na '''masa''' de maquinaria y de tropes, un cuerpu d'oficiales con un altu nivel de formación (anque bien pequeñu en númberu), y en misiones entamaes primeramente. Les sos ventayes son que nun riquir de tropes bien educaes, nun riquir d'un gran tren loxísticu, tán so un ríxidu control central, y nun confíen nun sistema C4ISTAR sofisticáu dempués que s'empecipia un determináu cursu d'aición. Les sos desventaxes son la falta de flexibilidá, l'enfotu nel efeutu de choque de la masa (cola resultancia d'un altu costu en vides y material), y sobremanera na incapacidá d'esplotar un ésitu inesperáu o de responder a una perda inesperada.
 
La doctrina militar China a principios del sieglu XXI ta nun estáu de cambéu yá que l'[[Exércitu Popular de Lliberación]] ta evaluando los enclinos militares que son relevantes pa China. La doctrina militar China ta influyida por delles fontes incluyendo una tradición militar clásica indíxena caracterizada por estrategues como [[Sun Tzu]], influencies Occidentales y Soviétiques, según estretegas modernos indíxenes como [[Mao Zedong]]. Una carauterística distintiva de la ciencia militar China ye qu'asitia la énfasis na relaciónrellación ente la sociedá y l'exércitu según que los puntos de vista de la fuercia militar son puramente parte d'una gran estratexa que toma muncho más.
 
Cada sistema entrena al so cuerpu d'oficiales na so propia filosofía considerando l'arte militar. Les diferencies en conteníu y énfasis son ilustratives.
Llinia 48:
*'''Masa:''' Amasar los efeutos d'un poder de combate devastador nel momentu y llugar decisivos. Consiguir la masa ye sincronizar tolos elementos del poder de combate onde tengan un efeutu decisivu sobre una fuercia enemigo nun periodu curtiu de tiempu. Amasar los efeutos, más que concentrar les fuercies, puede faer posible que fuercies numbéricamente inferiores puedan consiguir resultaos decisives, ente que se llenda la esposición al fueu enemigo.
*'''Economía de Fuercies:''' Emplegar tol poder de combate disponible de la manera más efeutiva posible; asignar un poder de combate mínimu esencial a los esfuercios secundarios. La economía de fuercies ye la distribución y l'usu juicioso de les fuercies. Nenguna parte de les fuercies tienen de ser dexaes nunca, ensin un propósitu. L'emplegu del poder disponible de combate pa xeres tales como ataques llindaos, defensa, retrasos, engañu, o inclusive operaciones retrógrades tiense que sopesar en relaciónrellación a consiguir la masa n'otru llugar del campu de batalla nel llugar y momentos decisivos...
 
*'''Maniobra:''' Asitiar al enemigu nuna posición de desventaxa por aciu l'aplicación flexible del poder de combate. La maniobra ye'l movimientu de les fuercies en relaciónrellación coles del enemigu pa ganar una ventaya posicional. Una maniobra efeutiva fai que l'enemigu pierda'l so equilibriu y protexe a les fuercies. Usar pa esplotar ésitos, pa caltener la llibertá d'aición, y p'amenorgar les vulnerabilidaes. De cutio crea nuevos problemes al enemigu al faer que les sos aiciones sían inefectivas, conduciendo eventualmente a la derrota...
*'''Unidá de Mandu:''' Pa cada oxetivu, hai que buscar la unidá de mandu y l'unidá nel esfuerciu. A tolos niveles de la guerra, l'emplegu de les fuercies militares d'una manera qu'amase'l poder de combate escontra un oxetivu común, rique unidá de mandu y unidá d'esfuerciu. La unidá de mandu significa que toles fuercies tean so un únicu comandante responsable d'elles. Rique un únicu comandante cola autoridá necesaria pa dirixir a toles fuercies na busca d'un propósitu unificáu.