Diferencies ente revisiones de «Compañía de Xesús»

Contenido eliminado Contenido añadido
m películes
m rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 155:
El 17 de setiembre de 1961, 26 xesuites fueron espulsaos de [[Cuba]]; la Curia y el Colexu de Belén, el mesmu nel qu'había estudiáu [[Fidel Castro]], allugar a la espera en [[Miami]], mientres na islla quedaron 48 xesuites<ref>{{cita web|url=http://www.cpalsj.org/compania-en-al/antillas/ |título=Antilles |autor=Conferencia de Provinciales Xesuites d'América Llatina |editorial= |fecha=mayu de 2012 |fechaacceso=10 de marzu de 2013}}</ref> La espulsión asocedió pola fuercia, los xesuites, al pie de otros cuasi 130 relixosos, fueron unviaos a [[España]] nel barcu ''Cuadonga''.
 
Mientres el gobiernu de Janssens desenvolver con fuercia un nuevu apostoláu xesuítico: el trabayu social. Quíxose ver como pioneros d'esta nueva manifestación del carisma ignaciano a [[José María Rubio|san José María Rubio]] (español) y [[Alberto Hurtado Cruchaga|san Alberto Hurtado]] ([[chile]]nu). Esti xeneralatu terminó cuasi coles mesmes qu'el [[Concilio Vaticanu II|Concilio]] y significó l'apoteosis de la Compañía: la Orde llega a la so máxima espansión numbérica (36&nbsp;000 xesuites) y ábrese un nuevu capítulu na so relaciónrellación con Roma. La promulgación del decretu del concilio sobre llibertái relixosa reivindica al padre Murray. La figura del xesuita [[Karl Rahner]] cobra especial relevancia nel mundu teolóxicu, gracies a los sos trabayos sobre la gracia, teoloxía pastoral, los sacramentos, espiritualidá, el so conceutu de los cristianos anónimos”, etc.
 
A la fin del mandatu de Janssens s'evidencia una crisis interna, fenómenu compartíu per gran parte de la Ilesia católica de los años 60. En 1965 (Congregación Xeneral 31), asume'l viceprovincial de [[Xapón]], el [[vascu]] [[Pedro Arrupe]], en que'l so xeneralatu dar un xiru na llinia de gobiernu de la Compañía. Ponse gran énfasis nes temes de promoción de la [[xusticia social]] y [[inculturación]] del Evanxeliu. Pero los cambeos nel mundu y na Ilesia son aceleraos y empieza l'amenorgamientu nel númberu d'ingresos a los noviciaos europeos. Miles de sacerdotes católicos abandonen el ministeriu nel periodu posconciliar; la Compañía nun escapó a esti enclín, pos alredor de 8000 xesuites dexen la Orde. Arrupe ye acusáu por sectores tradicionales de ser bien permisivu; otros ver como un profeta de la nueva evanxelización. La siguiente Congregación Xeneral, celebrada diez años más tarde, sofita a Arrupe y proclama la nueva forma d'entender la misión de la SJ: «Fe y xusticia».
Llinia 277:
* ''El postreru xesuita'', novela histórica de [[Pedro Miguel Lamet]], él mesmu sacerdote de la Compañía, sobre la supresión de la Orde nel sieglu XVIII pol papa [[Clemente XIV]] tres les presiones y conxures polítiques del rei [[Carlos III d'España|Carlos III]].
* [[Hyperion (novela)|Hyperion]] ye una saga de ciencia ficción escritu por [[Dan Simmons]] y publicáu en 1989; una de les sos hestories tien como protagonistes a dos sacerdotes xesuites.
* "L'araña negra", novela de Vicente Blasco Ibáñez onde s'afaya l'intrigante mundu de la Compañía de Xesús y la so relaciónrellación col poder.
* "La vocation suspendue" (la vocación suspendida) ye una novela semiautobiográfica de Pierre Klossowski publicada en 1950 na que se narren les peripecies d'un seminarista en crisis y na qu'apaez un intrigante xesuita catalán que se fai pasar por un pintor vanguardista disipáu qu'esamina y pon a prueba la vocación de los mozos aspirantes al sacerdociu.
* "[[Silence (película)|Silence]]" (Silenciu), filme de Martin Scorsese basáu na [[Silenciu (novela)|novela homónima]] del escritor xaponés [[Shūsaku Endō]]. La película recrea'l viaxe que realicen dos xesuites portugueses p'atopar al que foi'l so maestru, el padre [[Cristóvão Ferreira]], y la subsiguiente persecución qu'enfrenten.