Diferencies ente revisiones de «Dian Fossey»

Contenido eliminado Contenido añadido
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 8:
Nació en San Francisco en 1932, y graduóse en Terapia Ocupacional na [[Universidá Estatal de San José]] en 1954 pasando a trabayar dellos anos nun hospital de [[Kentucky]]. Motivada pol trabayu de [[George Schaller]], destacáu zoólogu estauxunidense que se dedicó al estudiu de los gorilas, Fossey viaxó a [[África]] en 1963. Ellí reparó y estudió a los gorilas de los montes nel so hábitat natural y conoció al arqueólogu británicu [[Louis Leakey]], de quien aprendió la importancia del estudiu de los grandes [[simiu|simios]] pa entender la evolución humana.
 
En 1966 llogró'l sofitu de la [[National Geographic Society]] y la Fundación Wilkie pa trabayar en [[Zaire]], pero llueu la complicada situación política del país forzar a treslladase a Ruanda pa siguir les sos investigaciones. La so paciencia y la so meticulosa observación de los gorilas dexáron-y entender y asonsañar el so comportamientu, ganando pasu ente pasu l'aceptación de dellos grupos. Aprendió a reconocer les carauterístiques úniques de cada individuu, llegando a tener con ellos una relaciónrellación d'enfotu y ciñu. Karisoke, el so llugar d'estudiu, convertir en centru internacional d'investigación sobre los [[gorilla]]s cuando ella fundó'l Centru d'Investigación de Karisoke en 1967. En 1974 recibió'l grau de doctora en Zooloxía pola [[Universidá de Cambridge]].
 
En 1983 publicó ''[[Gorilas na borrina (llibru)|Gorilas na borrina]]'', llibru qu'espón les sos observaciones y la so relaciónrellación colos gorilas en tolos sos años d'estudios de campu.
 
Nos sos ventidós años d'estudiu colos gorilas, Fossey enfrentóse y combatió l'actividá de los [[Caza furtiva|cazadores furtivos]] que taben llevando la especie de los gorilas del monte a la estinción. Esta llucha creó-y munchos enemigos, y abarrúntase que foi'l motivu del so asesinatu en 1985.<ref name="not">Notable American Women: A Biographical Dictionary, vol. 5: Completing the Twentieth Century by Susan Ware and Stacy Braukman P. 221, Radcliffe Institute for Advanced Study - 2004 ISBN 0-674-01488-X</ref>