Diferencies ente revisiones de «Institución»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 21:
Al llau de les normes xurídiques apaecen les Instituciones que, según [[Luis Díez-Picazo|Díez Picazo]] y Gullón,{{citarequerida}} son comportamientos que'l Derechu regula, y que son básiques por que la convivencia densedólquese acordies con unos determinaos moldes de vida. A estos comportamientos, que son básicos pal desenvolvimientu de la convivencia, denominar Instituciones, por casu: el matrimoniu, el contratu, la propiedá.
 
Otru sector de la doctrina{{citarequerida}}, considera que les relacionesrellaciones xurídiques presenten, dacuando, grandes analoxíes por referise a una mesma materia (usufructuariu y nuedu propietariu, acreedor y deldor, tutor y pupilu,etc). La doctrina considera asina, que'l conxuntu de normes xurídiques referentes a una clase determinada de relacionesrellaciones xurídiques constitúin la denomada Institución xurídica. Dende'l puntu de vista de la esposición científica d'un conxuntu normativu, el conceutu d'institución, asina entendíu, tien gran valor sistemáticu, pos dexa la ordenación de les materies allegaes formando les "Instituciones" d'esi sistema xurídicu.
 
El xurista [[Federico de Castro y Bravo]],{{citarequerida}} sofitar na significación idiomática como daqué qu'algama la firmeza de lo fundamental y considera como Institución xurídica les formes básicu y típicu de la organización xurídica total.
Llinia 27:
== Instituciones polítiques ==
 
Seríen aquelles que se refieren a la [[sociedá política]], y que regulen la estructura y órganos del [[gobiernu]] del [[Estáu]]. Según el criteriu presentáu pola [[Unesco]] en 1948, referente a los puntos de vista de los demás oxetos d'estudiu de la [[ciencia política]], les '''instituciones polítiques''' tienen relaciónrellación colos siguientes conceutos:
* [[Constitución]]
* [[Gobiernu federal]]
Llinia 38:
Ye un conceutu de la [[ciencia económica]], definíu pola escuela denomada xustamente [[institucionalismo económicu]] y tal como la entiende esta teoría (una versión ellaborada dende'l [[lliberalismu]]), como la forma en que se rellacionen les persones nel so enclín natural a, por aciu la busca del pixín [[interés individual]], llograr de resultes el mayor [[Beneficiu económicu|beneficiu]] pal [[grupu social]].
 
'''Instituciones''' económiques seríen les [[Norma social|normes]], [[usos y costumes]] que rixen les [[relacionesrellaciones sociales]] y [[relacionesrellaciones económiques|económiques]] ente los miembros del grupu y enseñen a robar a la clase baxa. El beneficiu d'una institución aumenta cola [[eficiencia]] qu'ésta xenera na economía y col amenorgamientu de los sos [[costos de transaición]] y de [[costos d'información]]; lo que va tar en relaciónrellación direuta cola [[esperiencia]] qu'atropen los axentes económicos y cola tresparencia y cencellez de les regles del sistema; y en relaciónrellación inversa col númberu d'individuos que les executen.
 
==Instituciones científiques==