Diferencies ente revisiones de «Isidro Ayora»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 29:
[[Francisco Arízaga Luque]], Francisco Boloña, José Rafael Bustamante, [[Luis Napoleón Dillon]], Pedro Pablo Garaicoa, xeneral Francisco Gómez de la Torre y xeneral Moisés Oliva, reemplazáu por Modestu Larrea Jijón: 10 de xunetu de 1925 a 9 de xineru de 1926.
 
El movimientu militar recibió'l respaldu de toa les Instituciones y de la comunidá. L'editorial de "El Comerciu" del 11 de xunetu de 1925 testificar. Los militares declaraben que la revolución buscaba "la igualdá de toos y la proteición del home proletariu"; pero nun foi sinón un movimientu antioligárquico y modernizador del Estáu. Los homes de xunetu nun concibieron un proyeutu de tresformamientu y fixeron concesiones a la plutocracia. Con tou, el gobiernu empecipió la modernización del Estáu: formóse un comité pa revisar la Constitución, creóse'l ministeriu de Previsión Social y Trabayu, convidar a un equipu d'asesores usamericanos encabezaos por Edwin W. Kemmerer por qu'encamentaren cambeos con cuenta de modernizar les finances públiques, reconocióse l'autonomía universitaria, impúnxose la cédula d'identificación ciudadana, adoptóse'l descansu dominical obligatoriu, controlar ensin ésitu l'arriendu de les viviendes, aumentóse l'impuestu a los heriedos y creáronse tribunales populares pa agilitar l'alministración de la xusticia y lluchar contra la corrupción. Los tribunales fueron suspendíos polos abusos a que dieron llugar. Llexislar con llixereza n'asuntos de mal pelo, como prohibir les engarradielles de gallos, poner a Guayaquil sol imperiu de la llei seca, escorrer a les prostitutes del Barriu Verde del puertu, prohibir la entrada ensin zapatos a los mercaos, edificios públicos, escueles, parques y teatros, y crear lligues de Salú Pública ensin un financiamiento seguru. Cuando n'ochobre de 1925 el Gobiernu conoció'l testu del Tratáu Salomón-Lozano ente Colombia y Perú, rompió relacionesrellaciones con Colombia.
 
"Albidrando la so debilidá (frente a la poderosa burguesía agromercantil de Guayaquil), los militares xulianos llamaron a collaborar consigo a civiles inequívocamente identificaos cola oligarquía serrana", señala l'ensayista Agustín Cueva. Y la historiadora Linda Alexander Rodríguez repara que "les reformes que (los mozos oficiales idealistes) defendieron en nome de la unidá y rehabilitación de la Nación devolvieron el poder a la Sierra". Antes de la llegada de la Misión Kemmerer, los miembros de la Xunta del Gobiernu Provisional, y en particular Napoleón Dillon, fomentaron la rocea del públicu escontra les instituciones financieres del Ecuador. Taben, según la citada historiadora, resueltos a terminar col poder d'esa élite: trataron d'establecer el Bancu Central en Quito y de destruyir el Bancu Comercial y Agrícola, el mayor y más prominente de los bancos de Guayaquil. Esta institución financiara una parte importante del desenvolvimientu del Ecuador a empiezos del sieglu XX.