Diferencies ente revisiones de «José Joaquín Prieto»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 111:
Mientres el so gobiernu, [[Andrés de Santa Cruz]], presidente de [[Bolivia]], formó una alianza con una de les múltiples faiciones qu'esistíen nel [[Perú]]. En sometiendo'l restu del [[Perú]] so la so autoridá, Santa Cruz crea la [[Confederación Perú-Boliviana]].
 
Ante los fechos, Prieto y el so gobiernu consideraron a la Confederación como una competencia tantu no político como no económico. El fallíu intentu per parte de [[Ramón Freire]] de derrocar la so dictadura empioró entá más les tirantes relacionesrellaciones ente dambos países.
 
El ministru [[Diego Portales]] persuadió a Prieto pa terminar cola influencia de la nueva nación, indicando como razones la competencia comercial nacida tres la busca d'hexemonía de los puertos de dambes naciones y l'influencia que pudiera exercer la Confederación nos sos territorios cercanos. Tamién yeren contrarios a esti proyeutu un grupu de peruanos exiliados en Chile y Ecuador.<ref>"Ye inda un alderique históricu si la Confederación Perú-Boliviana entamaba espandise y/o amenaciar la independencia d'otres naciones estremeres, por cuenta de distintos documentos nos que [[Andrés de Santa Cruz]] manifiesta un ideal Pan-Suramericano similar al de [[Simón Bolívar]] col cual [[Bernardo O'Higgins]]. Esta idea aldericóse llargamente en diversos países, llegando dalgunos a impulsar una postura contraria escontra la Confederación. Históricamente tamién s'argumenta que foi una de les causes más importantes qu'influyiríen la declaratoria de guerra ente Chile y la Confederación."</ref> Esto, xuntu cola negativa de Santa Cruz d'eslleir la Confederación pacíficamente, desamarraron la guerra.