Diferencies ente revisiones de «Musa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 74:
[[Archivu:Muses.jpg|thumb|Les Muses con [[Apolo]], por [[Baldassarre Peruzzi|Peruzzi]].|300x300px]]
 
Nos poemes homéricos considerar a les Muses dioses de la música y la poesía que viven nel [[Monte Olimpo (Grecia)|Olimpo]]. Ellí canten allegres cantares nes comíes de los dioses, y nel funeral de [[Patroclo]] cantaron llamentos. De la estrecha relaciónrellación esistente en Grecia ente la música, la poesía y la danza puede tamién inferise qu'una de les ocupaciones de les Muses yera'l baille. Como les adoraba nel monte Helicón yeren naturalmente acomuñaes con [[Dioniso]] y la poesía dramática, y por esto yeren descrites como los sos acompañantes, compañeres de xuegu o neñeres.
 
El poder que se-yos atribúi con más frecuencia ye'l de traer a la mente del poeta mortal los sucesos qu'hai de rellatar, según da-y el don del cantar y da-y elegancia a lo que recita. Nun hai razón pa duldar de que los poetes más antiguos yeren sinceros nel so invocación a les Muses y que realmente se creíen inspiraos por elles, pero en dómines posteriores, al igual que na actualidá, tal invocación ye una mera imitación. (Vease ''«[[#Funciones na lliteratura|Funciones na lliteratura]]»'' más palantre).
 
Al ser dioses del cantar, tán naturalmente rellacionaes con [[Apolo]], el dios de la [[llira (preséu musical)|llira]], quien tamién instruyía a los bardos y yera mentáu al pie de elles inclusive por Homero. En dómines posteriores Apolo ye asitiáu en bien estrecha relaciónrellación con elles, pos se-y describe como xefe del coru de les Muses col [[epítetu]] ''Musageta'' (Μουσαγέτης).
 
Otra carauterística más de les Muses ye la so poder proféticu, que-yos pertenez en parte porque yeren consideraes como ninfes inspiradores y en parte pola so relaciónrellación con Apolo, el dios proféticu de Delfos. D'ende qu'instruyeren, por casu, a [[Aristeo]] nel arte de la profecía.
 
Como los poetes y los bardos llograben el so poder de les Muses, y anque la idea más xeneral ye que, como les demás ninfes, yeren divinidaes virxinales, dalgunos yeren con frecuencia llamaos los sos discípulos o fíos: