Diferencies ente revisiones de «Músculu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 70:
== Biomecánica muscular ==
=== Tipos d'aición muscular ===
La tensión producir mientres l'activación del músculu, que tien llugar cuando'l músculu recibe un impulsu llétricu y llibérase la enerxía necesaria, lo que va dar llugar a la unión y desplazamientu de los filamentos de actina y miosina nel sentíu d'acurtiamientu sarcomérico y elongación tendinosa. L'activación siempres tiende a encurtiar la sarcomeras, tanto si'l músculu ta encurtiándose como elongando. Pero según la voluntá del suxetu o la relaciónrellación que s'estableza coles resistencies esternes l'activación del músculu puede dar llugar a aiciones distintes.
 
==== Isométrica ====
Llinia 97:
La bayura de mitocondrias y la capacidá d'almacenamientu d'[[osíxenu]] que-y confier la mioglobina, determinen que la enerxía necesaria pa los sos procesos llógrese fundamentalmente per vía [[osíxenu|aerobio]], por aciu el [[ciclu de Krebs]].
 
La lentitú de la contraición ye causada pol amenorgáu númberu d'elementos contráctiles (miofibrillas) en relaciónrellación cola masa d'elementos pasivos o elásticos, que la so resistencia tien de ser vencida primero que se produza la contraición.
 
Son, otra manera, fibres que nun s'aballen fácilmente, pos per un sitiu llogren gran cantidá d'enerxía per unidá de materia consumida y tienen abondosa reserva enerxética y por otru, nel procesu de [[combustión]], la cantidá de productos residuales producíos ye baxa.
Llinia 105:
El sarcoplasma ye bien escasu y tamién el so conteníu en mioglobina y en mitocondrias. Presenta un almacenamientu de [[glúcido|carbohidratos]] en forma de [[glucóxenu]].
Dientro de les fibres blanques pueden estremase dos subtipos: les Fibres II-A que llogren la enerxía a partir tantu de la vía aerobia como de la vía [[anaerobia]] por aciu glucólisis y les Fibres II-B en que namái esiste práuticamente la vía anaerobia. Nesti segundu casu, tantu les mitocondrias como la mioglobina son bien escases.
Son fibres de contraición rápida pos tienen un númberu eleváu d'elementos contráctiles en relaciónrellación colos pasivos o elásticos.
Les Fibres II-B abállense rápido pos la cantidá d'enerxía producida ye baxa, les sos reserves escases y la producción de sustances residuales alta. Les Fibres II-A tienen un comportamientu entemediu al respective de esta carauterística.
Dientro d'un músculu suelen esistir fibres de dambos tipos, anque según el tipu de movimientu davezu realizáu predominen los d'unu d'ellos.