Diferencies ente revisiones de «Osteichthyes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 59:
Presenten mayoritariamente [[Anatomía de los pexes#Cabeza|boca terminal]], capaz de realizar movimientos bien precisos gracies a que tienen güesos dérmicos articulaos. Los dientes salen de dalgunos d'estos güesos dérmicos y escarecen de reemplazu cuando se cayen o ruempen. Amás, la so aleta caudal ye [[Anatomía de los pexes#Aleta caudal|homocerca]]. Amás de la so cadarma interna calcificado o osificado (la esceición ye'l [[esturión]], que lo tien cartilaxinosu como los condrictios), tamién tienen güesos na [[dermis]] de la so [[tegumentu]] en forma d'[[Anatomía de los pexes#Piel|escames]], lo que se conoz como dermatoesqueleto. Estes escames tienen un importante valor [[taxonomía|taxonómicu]], una y bones el tipu y númberu (especialmente na [[llinia llateral]] y transversalmente) son usaos como traces identificativos de los distintos grupos.
 
En relaciónrellación a les [[Anatomía de los pexes#Tipos d'aletes|aletes]] de los osteíctios, atopamos mayoritariamente un par d'aletes pelvianas y un par d'aletes toráciques o pectorales (dambes aletes son pares y simétriques nel cuerpu) y una o delles dorsales o una o dellos añales nel [[Simetría billateral|planu sagital]], pero non de forma simétrica. Tamién presenten aleta caudal.
 
Dependiendo de la posición de les aletes pelvianas y toráciques, podemos estremar cuatro tipos de osteíctios: '''abdominales''' (si les aletes pelvianas atópense asitiaes por detrás de les toráciques), '''torácicos''' (si tán al mesmu altor o llixeramente retrasaes), '''xugulares''' (si tán per delantre) o '''ápodos''' (escarecen d'aletes pelvianas).