Diferencies ente revisiones de «Pina Bausch»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 14:
 
[[Archivu:Le Sacre du Printemps (Pina Bausch Tanztheater, Wuppertal).jpg|miniaturadeimagen|left|''La Consagración de la Primavera'', representada en [[Wuppertal]]]]
Tamién en 1975, Bausch coreografió ''[[La consagración de la primavera]]'', d'[[Igor Stravinsky]]. Nesti trabayu llogró una conexón col escenariu basáu nel mugor del suelu, actu que manifiesta les bases de la so propuesta, onde la escena ye parte importante de la [[coreografía]]. Coles mesmes, xeneró una cercana relaciónrellación col diseñador polacu [[Rolf Borzik]], quien se convertiría nel so home y estrechu collaborador, y al pie de quien desenvolvería propuestes [[Performance|performáticas]] alloñaes de la danza clásica, abriendo un nuevu camín escontra l'afitamientu de la [[danza teatru]].
 
Asina, en 1976, cola coreografía de ''[[Los siete pecaos capitales (ópera)|Los siete pecaos capitales]]'', del compositor [[Kurt Weill]], Bausch dixebrar por completu de les convenciones del [[ballet]] clásicu, introduciendo un métodu d'ensayu nel qu'ella xenera entrugues a los sos baillarinos, y crea una coreografía basada nes sos respuestes, que se ven reflexaes tantu no físico como no verbal y visual de la pieza, qu'inclúi testos falaos y música clásica y popular.
Llinia 25:
 
== La so propuesta de danza teatro ==
El trabayu de Pina Bausch ta conectáu cola tradición de la [[Espresionismu#Danza|danza espresionista alemana]] –la ''Ausdruckstanz''-, encarnando sentimientos de [[congoxa]] humana [[esistencial]], [[anomia]] y [[Disociación (psicoloxía)|disociación]]. Tolos sos trabayos comparten semeyances esenciales: ausencia d'[[argumentu]] (nun sentíu clásicu), del sentíu convencional de la progresión n'escena y de referencies a llugares xeográficos específicos. Sicasí, la obra de Bausch tien “una gran atmósfera d'humor malvao, un patrón de [[tantalización]] romántica y humildación”.<ref>Birringer, Johannes. ''Pina Bausch. Dancing across the borders''</ref> El so trabayu basar na creación de curtios episodios de diálogu y aición de cutiu centraos en situaciones surrealistes, nel usu del cuerpu y nes relacionesrellaciones ente este, l'escenariu y el vestuariu.
Les pieces de Bausch de cutiu arreyen al [[Espectador|públicu]], introduciéndolos a la [[performance]]. Inclúin, amás, interludios físicos que, por casu, presenten a homes y muyeres que pueden ser hermanos o antagonistes. La idea de Bausch ye xugar coles [[convenciones]] del tiempu teatral sobre l'escenariu, aguiyando un nuevu llinguaxe construyíu por aparentes elementos desemeyaos y aleatorios que producen un inequívocu balance internu que da vida a la so propuesta de danza teatro.
Llinia 31:
La ''International Encyclopedia of Dance'' de la [[Universidá d'Oxford]] define'l trabayu de Pina Bausch como únicu, sosteniendo qu'el so cuerpu de danza formar baillarinos "d'apariencia y perspeutiva madura, onde cada unu alude a la superioridá multifacético y cosmopolita del mundu de Bausch. De cutiu quédense na compañía mientres décades, y cuando daquién decide dise, dellos cientos d'aspirantes asisten a una audición na que se somorguien nes técniques de Bausch”,<ref>''Encyclopedia of Dance'', p. 389</ref> lo que señala qué importante foi en vida, según el so legáu, tres la so muerte.
 
== La so relaciónrellación col cine ==
En 1983, interpretó'l papel de la princesa Lherimia en ''[[Y la nave va]]'', de [[Federico Fellini]]. [[Pedro Almodóvar]], en ''[[Fale con ella]]'' (2002), realizó una cita-homenaxe a ''Café Müller'', que funciona como pieza clave del argumentu. En 2009, Bausch empezó a collaborar col direutor y documentalista [[Wim Wenders]] pa la realización d'una película sobre la compañía en formatu [[3D]]. Pina morrió antes de tuviera rematáu'l filme, que Wenders defini como un homenaxe a la so memoria. El documental ''Pina'' estrenóse'l 2011 nel [[Festival de Berlín]] y recibió dellos premios.