Diferencies ente revisiones de «Política esterior»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies DALLA: relaciones => rellaciones
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 3:
[[Archivu:Zapatero in Poland (556095467).jpg|thumb|310px|Alcuentru ente los primeros ministros d'España y Polonia ([[Jarosław Kaczyński]]) en 2007]]
 
La '''política esterior''' defínese como'l conxuntu de les decisiones públiques que toma'l gobiernu d'un Estáu en función de los intereses nacionales y en relaciónrellación colos demás actores del sistema internacional d'un país. Ye la variable esterna del proyeutu que toa Nación define en determináu momentu del so desenvolvimientu históricu. Como parte integral d'un proyeutu nacional que tenga un país, la política esterior tien de responder, en primer términu, a les aspiraciones de paz y seguridá y a les necesidaes de desenvolvimientu políticu, económicu y social del país. Ésta reflexa la solidez d'un Estáu, integráu como nación, con un gobiernu estable y con una soberanía depositada nos ciudadanos y espresada polos sos representantes per mediu del interés nacional.
 
La política esterna d'un Estáu tien de basase nuna fonda conocencia de la realidá internacional na que se desendolca y sobre la que pretende influyir, solo asina una Nación puede sacar plenu provechu de les oportunidaes y, no posible, evitar los riesgos que se-y presenten.
Llinia 18:
D'esta manera, el conxuntu de normes internacionales, alcordaes por aciu l'exerciciu de la soberanía, ye parte integrante de la llexislación interna de los Estaos.
 
Según [http://www.academia.edu/4358156/RELACIONES_INTERNACIONALES_POLITICA_ESTERIOR_POL%C3%8DTICA_ESTERIOR_POR_COLORAES_HERRERA_EVA_LLUZ_Introducci%C3%B3n Eva Lluz Rojas Herrera], la política esterior ta íntimamente amestada cola política interna de cada Estáu y coles decisiones que los sos gobernantes tomen pal bienestar xeneral de los sos habitantes, influyíos por factores históricos, xeográficos, etc. que-yos faen caltener una política estable que nun perxudique a los suyos y que coles mesmes gocien de los beneficios que l'ámbitu internacional ufierta, calteniendo asina relacionesrellaciones pacífiques colos demás suxetos internacionales.
 
La política esterior d'un país ye instrumental p'algamar ciertos oxetivos nacionales, lo qu'implica que tendrá de caracterizase pola so fayadiza flexibilidá y caltenese n'evolución al desenvolvimientu del sistema internacional pa poder sirvir conducentemente a los intereses de la so nación.
 
== L'analís de la política esterior ==
L'analís de la política esterior implica l'estudiu de cómo l'estáu ''fai'' política esterior. Dende esta perspectiva'l [[Estáu]] ye consideráu como l'actor principal y básico de les [[rellaciones internacionales]]. Aun así, dada la cantidá y diversidá de los actores que interactúan nel sistema internacional na actualidá, esti analís nun puede escluyir aquelles aiciones que tán dirixíes a otru tipu d'actores. El papel de los Estaos nos organismos internacionales, la relaciónrellación coles [[Organizaciones Non Gubernamentales]] y les aiciones contra'l [[crime entamáu]] o los [[grupos terroristes]], por casu, tamién formen parte de l'[[axenda política|axenda]] y construcción de la política esterior de los Estaos.
 
Por cuenta de que l'analís de la política esterior implica tantu l'estudiu de la [[política internacional]] como de los asuntos domésticos, la disciplina académica alcuéntrase ya incide na interseición ente la teoría de les [[rellaciones internacionales]] y la política pública.
Llinia 41:
== Delles claves avera del analís de la política esterior ==
===Modelu d'actor racional===
El modelu d'actor racional basar na [[teoría de la eleición racional]]. El modelu considera al ''estáu'' como la unidá primaria del analís, y a les relacionesrellaciones interestatales (o rellaciones internacionales) como'l contestu pal so analís. L'estáu vese como un actor unitariu monolíticu, capaz de tomar decisiones racionales p'asitiase preferente y a maximizar el so valor.
 
Según el modelu d'actor racional, el procesu de toma de decisión racional ye utilizáu por un estáu. Esti procesu inclúi: