Diferencies ente revisiones de «Rusificación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 1:
[[Archivu:Russian_language_status_and_proficiency_in_the_World.svg|300px|thumb|Países del mundu onde se fala rusu.]]
La '''rusificación''' ye l'adopción de la [[llingua rusa]] o d'aspeutos de la cultura rusa per parte de comunidaes non ruses. Nun sentíu estrictu, el términu "rusificación" emplegar pa designar la influencia de la [[llingua rusa]] sobre les [[llingües eslaves]], [[Llingües báltiques|báltiques]] y otres llingües falaes n'árees que controla o controlaba [[Rusia]]. Nun sentíu históricu, el términu referir a les polítiques (tantu oficiales como non oficiales) de la [[Rusia Imperial]] y de la [[Xunión Soviética]] en relaciónrellación a los sos constituyentes [[Nación|nacionales]] y a les [[Minoría|minoríes nacionales]] de [[Rusia]], que teníen como oxetivu la dominación rusa.
 
Les principales árees d'influencia de la rusificación son la [[política]] y la [[cultura]]. Na política, un elementu de la rusificación ye la designación de rusos p'asumir posiciones alministratives nes instituciones nacionales. Na cultura, la rusificación poner de relieve principalmente nel fuerte usu del rusu nos asuntos oficiales y na influencia del rusu sobre les llingües nacionales. El desplazamientu [[demografía|demográficu]] en favor de la [[población]] rusa tamién suel considerase una forma de rusificación.
 
Dellos estudiosos estremen ''rusianización'' (entendida como la espansión de la llingua, cultura y persones ruses en cultures y rexones non ruses), de ''rusificación'' (entendida como un procesu de cambéu de la pertenencia étnica de daquién o la so identidá de non rusa a rusa).<ref>Aspaturian, Vernon V., "The Non-Russian Peoples", en Allen Kassof, Ed., ''Prospects sía Soviet Society'' (Nueva York: Praeger, 1968): 143-198. Aspaturian tamién estremó rusianización y rusificación de [[sovietización]], esto ye, el procesu d'espansión de les instituciones soviétiques y la reestructuración socialista soviética de les relacionesrellaciones social y económicu acordies con la visión del Partíu Comunista.</ref> Nesi sentíu, la espansión de la llingua, cultura, y persones ruses (rusianización) nun tendríen de comparar se cola [[asimilación cultural]] de non rusos (rusificación). A pesar de que munches persones entemecen estos dos procesos, unu nun lleva necesariamente al otru.
 
== Historia ==