Diferencies ente revisiones de «Sexualidá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 19:
La sexualidá humana, acordies con la [[Organización Mundial de la Salú]], defínese como:
Un aspeutu central del [[Homo sapiens|ser humanu]], a lo llargo de la so vida. Abarca al [[sexu]], les [[identidá sexual|identidaes]] y los papeles de [[xéneru (ciencies sociales)|xéneru]], el [[erotismu]], el placer, la intimidá, la [[reproducción]] y la [[orientación sexual]]. Vívese y esprésase al traviés de pensamientos, fantasíes, deseos, creencies, actitúes, valores, conductes, práutiques, papeles y relacionesrellaciones interpersonales. La sexualidá puede incluyir toes estes dimensiones, sicasí, non toes elles vívense o s'espresen siempres. La sexualidá ta influyida pola interacción de factores biolóxicos, psicolóxicos, sociales, económicos, políticos, culturales, éticos, llegales, hestóricos, relixosos y espirituales.<ref>[http://www.who.int/reproductivehealth/publications/sexual_health/defining_sexual_health.pdf ''Defining sexual health. Report of a technical consultation on sexual health 28–31 January 2002. Xinebra/ OMS 2006''.]</ref>
 
Propónse que la sexualidá ye un sistema de la vida humana que se compon de cuatro carauterístiques, que signifiquen sistemes dientro d'un sistema.{{Cita riquida}} Estes carauterístiques interactúan ente sigo y con otros sistemes en tolos niveles de la conocenciasobremanera nos niveles [[bioloxía|biolóxicu]], [[psicoloxía|psicolóxicu]] y [[sociedá|social]].
Llinia 27:
* L'erotismu ye la capacidá de sentir prestar al traviés de la respuesta sexual, ye dicir al traviés del deséu sexual, la escitación sexual y l'orgasmu.
 
* La vinculación afeutiva ye la capacidá de desenvolver y establecer relacionesrellaciones interpersonales significatives.
 
* La reproductividad ye más que la capacidá de tener fíos y crialos, inclúi efeutivamente los sentimientos de maternidá y paternidá, les actitúes paternu y maternu, amás de les actitúes favorecedoras del desenvolvimientu y educación d'otros seres.
Llinia 53:
La sexualidá adulta contién los cuatro elementos nuna interacción constante. Por casu, si una muyer siéntese satisfecha y arguyosa de ser muyer, ye probable que se sienta más llibre de sentir prestar y de buscalo ella mesma.{{Cita riquida}} Esto xenera un ambiente de cercanía afeutiva y sexual cola pareya y un clima de mayor enfotu que de la mesma repercute nes actividaes personales o familiares qu'espresen la reproductividad. En realidá podríamos empezar por cualesquier de les carauterístiques nestes repercusiones positives o tamién negatives.
 
Caúna de les carauterístiques va presentar problemes bien específicos. Asina, atopamos nel sexu, los problemes de homofobia, violencia contra la muyer, desigualdá sexual, etcétera. Na vinculación afeutiva atópense les relacionesrellaciones d'amor/odio, la violencia na pareya, los celos, el control de la pareya. L'erotismu va presentar problemes tales como disfunciones sexuales o les infeiciones de tresmisión sexual. En cuanto la reproductividad reparar trestornos na fertilidá o, más tarde, violencia y maltratu infantil, abandonu de los fíos, etc.{{Cita riquida}}
 
Al igual que munchos [[Animalia|animales]], los seres humanos utilicen la [[Escitación sexual|escitación]] sexual con fines [[reproducción|reproductivos]] y pal caltenimientu de venceyos sociales, pero amiésten-y el gocie y el [[prestar]] propiu y el del otru.{{Cita riquida}} El sexu tamién desenvuelve facetes fondes de l'afectividá y la conciencia de la personalidá. En rellación a esto, munches cultures dan un sentíu relixosu o espiritual al actu sexual (Vease [[Taoísmu]], [[Tantra]]), según ven nello un métodu p'ameyorar (o perder) la salú.
Llinia 63:
La diversidá sexual indícanos qu'esisten munches maneres de ser muyer o home, más allá de los ríxidos estereotipos, siendo la resultancia de la mesma biografía, que se desenvuelve nun contestu sociocultural.{{Cita riquida}} Anguaño utilícense les sigles GLTB (o [[LGBT]]) pa designar al colectivu de gais, lesbianes, transexuales y bisexuales.{{Cita riquida}}
 
La sexualidá manifiéstase tamién al traviés del deséu eróticu que xenera la busca de prestar eróticu al traviés de les relacionesrellaciones sexuales, esto ye, comportamientos sexuales tantu autoeróticos (masturbación), como heteroeróticos (empobinaos escontra otres persones, éstos de la mesma pueden ser heterosexuales o homosexuales). El deséu eróticu (o [[libido]]) que ye una emoción complexa, ye la fonte motivacional de los comportamientos sexuales.{{Cita riquida}} El conceutu de sexualidá, por tanto, nun se refier puramente a les relacionesrellaciones sexuales”, sinón qu'éstes son tan solo una parte d'aquel oxetivu.
 
Desenvolver de forma lenta, y a una edá llegada xusta, con técniques xeneralmente nueves.{{Cita riquida}}