Diferencies ente revisiones de «Tintoretto»

Contenido eliminado Contenido añadido
m les manos => les manes
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 13:
Na so infancia Jacopo, un pintor innatu, empezó a pintarrajear sobre les parés de la tintorería; el so padre, dándose cuenta d'esti enclín, llevar al taller de [[Tiziano]] a ver si podía aprender a ser artista. Cabo suponer qu'esto asocedió en redol a [[1533]], cuando Tiziano tenía yá (acordies col cálculu avezáu) cincuenta y seis años d'edá.
 
Alumnu de [[Tiziano]] anque non por enforma tiempu, dizse qu'aprendió del so maestru l'arte d'el color y les solombres. Les relacionesrellaciones ente Tiziano y Tintoretto fueron distantes a lo llargo de la so vida, siendo de fechu Tintoretto un almirador profeso y encesu de la obra de Tiziano, pero nunca un amigu, y Tiziano y los sos partidarios volviéron-y la llombu. Nun faltó tampoco una abierta denigración, pero Tintoretto nun-y punxo atención. Nun buscó otru maestru, sinón qu'estudió por cuenta propia con celu aballador; vivió ruinamente, coleccionando moldes, baxorrelieves, etc. pa prauticar cola so ayuda. Reparando un cuadru del Tintoretto puede vese que, en comparanza con obres de Tiziano, el so oxetivu yera transimitir emociones más qu'afaese a los cánones de guapura de la dómina.<ref>Y. H. Gombrich, La hestoria del arte, Phaidon Press Limited, 1997</ref>
 
Interesar poles corrientes [[Manierismu|manieristes]] [[toscana|toscanes]], [[roma]]nas y [[emilia]]nas, espublizaes en Venecia por artistes como [[Jacopo d'Antonio Sansovino]], [[Francesco Salviati]] y [[Andrea Schiavone]]. El so gran modelu nel dibuxu foi [[Miguel Ángel]]. Estudió especialmente los modelos de la Capiya funeraria de los [[Médicis]] ([[Florencia]]): la ''Aurora'', el ''Día'', el ''Tapecer'' y la ''Nueche''.
Llinia 98:
En 1550 cásase con Faustina de Vescovi (o, quiciabes, Episcopi), fía d'un noble venecianu y prominente miembru de la ''Scuola de San Marcos''. Paez que foi una cuidadosa ama de casa, que supo llevase con quien tuvo de ser un home non fácilmente tratable. La so esposa faía-y llevar la vestimienta de ciudadanu venecianu fora de casa; si llovía, intentaba que se punxera abrigu, a lo qu'él s'aguantaba. Tamién-y daba unes monedes envueltes nun pañuelu, y esperaba qu'él-y esplicara dempués lo que fixera con él; la respuesta avezada de Tintoretto yera que lo gastara n'ayudes a los probes o a los prisioneros.
 
Faustina dio-y dellos fíos, probablemente dos fíos y cuatro fíos. [[Marieta Robusti|Marietta]], fía de Jacopo, tuvo otra madre, probablemente alemana, que tuvo una relaciónrellación con Jacopo enantes del so matrimoniu con Faustina. De los sos ocho fíos, fueron pintores destacaos Marietta y [[Domenico Tintoretto|Domenico]], que lo ayudar nel so taller .
 
De [[Marieta Robusti|Marietta]] dicíase qu'a los quince años solía acompañar y ayudar al so padre nel trabayu, vistida de mozu. Foi una retratista de considerable habilidá, según música, tanto vocal como instrumental; pero poques obres sos pueden atopase güei día. Casóse con un xoyeru, Mario Augusta. Finó en [[1590]], a los trenta años. Según la tradición, Tintoretto pintar mientres xacía muerta nel llechu.