Diferencies ente revisiones de «Xava»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
Llinia 9:
Escontra l'añu 1400 introducióse'l [[Islam|mahometismu]], que los sos creyentes fundaron los reinos de Bantam y Mataram. Coles mesmes formáronse los nuevos sultanados de [[Xakarta|Yakarta]], Kedu y Madura.
 
En 1520 los portugueses entablaron relacionesrellaciones comerciales colos javaneses, y [[Lisboa]] convirtióse asina nel centru comercial onde s'atopaben les mercancíes de les Indies Orientales colos comerciantes del centru y norte d'Europa. Pero en 1580 [[Felipe II d'España|Felipe II]] xunió les corones de [[Portugal]] y [[España]], y tando la [[Casa d'Austria]] en guerra colos protestantes de los [[Países Baxos]], cerró'l comerciu del puertu de Lisboa a los sos enemigos.
Nel añu 1594 delles flotes de bucaneros luteranos partieron aldu al [[cabu de Bona Esperanza]] y al [[Estrechu de Magallanes|estrechu de Magallanes.]] D'esta miente les posesiones portugueses y españoles de les Indies Orientales viéronse asaltaes perdayures coles mesmes.
En 1596 aportaron a Java nueve navíos holandeses al mandu de Jacobo Neck. Les fuercies holandeses espulsaron a los portugueses ya ingleses, que yá fixeren dalgún conato de colonización, y depués #encargar de debilitar a los príncipes indíxenes semando ente ellos la cisma de la discordia.