Diferencies ente revisiones de «Robert Louis Stevenson»

Contenido eliminado Contenido añadido
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
m películes
Llinia 1:
{{persona}}
 
'''Robert Louis Balfour Stevenson''' {{nym}} foi un [[novelista]], [[poeta]] y [[ensayista]] escocés. El so legáu ye una vasta obra qu'inclúi cróniques de viaxe, noveles d'aventures ya históriques, según llírica y ensayos. Conocer principalmente por ser l'autor de delles de les hestories fantástiques y d'aventures más clásiques de la lliteratura xuvenil, como ''[[La islla de l'ayalga]]'', la novela histórica ''[[La flecha negra]]'' y la popular novela d'horror ''[[L'estrañuDr. casuJekyll deland doctorMr. JekyllHyde y el señor Hyde]]'', dedicada a la tema de los fenómenos de la [[Trestornu d'identidá disociativo|personalidá biforcada]] y que puede ser lleida como novela psicolóxica d'horror. Delles de les sos noveles siguen siendo bien famoses y dalgunes d'elles fueron llevaes delles vegaes al cine del [[sieglu XX]], en parte afeches pa neños. Foi importante tamién la so obra [[ensayu|ensayística]], curtiu pero decisiva no que se refier a la estructura de la moderna [[novela]] de peripecies. Foi bien apreciáu nel so tiempu y siguió siéndolo dempués de la so muerte. Tuvo continuidá n'autores como [[Joseph Conrad]], [[Graham Greene]], [[G. K. Chesterton]] y [[H. G. Wells]] y nos arxentinos [[Adolfo Bioy Casares]] y [[Jorge Luis Borges]].
 
== Biografía ==
Llinia 47:
* ''[[La flecha negra]]'' (1888).
* ''[[Prince Otto]]'' (1885).
* ''[[L'estrañuDr. casuJekyll deland doctorMr. JekyllHyde y el señor Hyde]]'' (1886).
* ''[[Secuestráu (novela de Robert Louis Stevenson)|Secuestráu]]'' (1886).
* ''[[El señor de Ballantrae|The Master of Ballantrae]]'' (1888).
Llinia 109:
* 1885 ''[[Olalla_(Stevenson)|Olalla]]''
* 1886 ''Les aventures de David Balfour''
* 1886 ''[[L'estrañuDr. casuJekyll deland doctorMr. JekyllHyde y el señor Hyde]]''
* 1887 ''Los homes del mundu allegre
* 1888 ''[[La flecha negra]]''
Llinia 125:
== Adaptaciones cinematográfiques ==
 
Siquier dos de les grandes obres de Stevenson fueron llevaes al cine. ''[[El planeta de l'ayalga]]'' ye la más recién versión en [[película animada]] de la obra ''[[La islla de l'ayalga]]''. Pela so parte, ''[[L'estrañuDr. casuJekyll deland doctorMr. JekyllHyde y el señor Hyde]]'' foi lleváu al [[cine]] en múltiples versiones. Na película ''[[The Pagemaster]]'' (''El guardián de les pallabres''), una producción de Turner Pictures, faise alusión a estos dos histories. Nella, el protagonista, un neñu de 10 años llamáu Richard Tyler ye convertíu nun dibuxu animáu y tien que trepar con personaxes de distintes obres de ficción, como col mesmu Dr. Jekyll, y el so alter ego, Mr. Hyde, col capitán Achab, de la novela ''[[Moby-Dick]]'' de [[Herman Melville]], y con John Silver, otru de los personaxes de Stevenson.
 
* ''[[El gauchu y el diañu]]'', película empobinada n'[[Arxentina]] por Ernesto Remani en 1952 basar nel cuentu ''El diablecu de la botella''.<ref>[http://www.imdb.com/title/tt0319438 Información sobre ''El gauchu y el diañu'' n'Internet Movie Data Base]</ref>