Diferencies ente revisiones de «Tártaros»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
m apostrofación
Llinia 11:
El nome de tártaros, dáu a los invasores, estendióse darréu pa ser aplicáu a otros miembros de la mesma caña túrquico en Rusia, inclusive hasta'l puntu de que la mayoría de los habitantes del pandu d'Asia quedó definida sol nome xenéricu de ''[[Tartaria]]''. Esti nome casi sumió de la lliteratura xeográfica, pero permanez el nome de tártaros nel sentíu llindáu al que s'alude más arriba.
 
Los actuales habitantes tártaros de d'[[Eurasia]] formen trés grandes grupos:
* los de [[Tártaros de Crimea|Crimea]], en [[Crimea]], [[Ucrania]], [[Bulgaria]], [[Rusia]], [[Lituania]], [[Polonia]], [[Rumanía]] y [[Turquía]].
* los del [[Cáucasu]],
Llinia 26:
 
=== Tártaros del Volga-Ural ===
Los tártaros del [[Volga]] viven nel centru y l'este de la Rusia europea. Na Rusia actual, el términu "tártaros" refierse namái a los ''[[tártaros del Volga]]'''. Nel censu de [[2002]], los tártaros del Volga fueron estremaos en tártaros comunes, tártaros de d'[[Astracán]] y tártaros [[Keräşen]]. Los tártaros siberianos incorporar al censu como "tártaros". Otros grupos étnicos, como los tártaros de Crimea y los [[Chulyms]], nun fueron reconocíos oficialmente como parte de los tártaros, sinón contabilizaos por separáu como una etnia.
 
'''Los tártaros del Volga''' —na parte europea de Rusia— son descendientes de los [[búlgaros del Volga]], que fueron apoderaos pola invasión de los [[mongoles]] nel [[sieglu XIII]] y caltuvieron el nome de los sos conquistadores. Los tártaros de [[Siberia]] son supervivientes de la otra numberosa población túrquico-mongoloide de la rexón uralaltaica, entemecida hasta ciertu puntu con falantes de [[llingües uráliques]], según con mongoles.
Llinia 51:
Los tártaros qu'habiten en Lituania perviven anguaño pela redolada de la capital, [[Vilnius]], más concretamente nel pueblu de [[Trakai]], onde s'atopa unu de los más famosos enclaves turísticos lituanos, yá que ellí tópase l'antiguu castiellu del rei. Los antepasaos de los actuales tártaros fueron convidaos pol gran duque Vytautas (sieglu XIII-XIV), que foi'l duque qu'estendió más el ducáu de Lituania, a instalase nel so reinu por cuenta de la maña que los tártaros teníen na fabricación y manexu d'instrumentos de metal. Anguaño puede reparase en dichu pueblu, que los tártaros siguen calteniendo la estructura clásica de les sos cases, según comíes típiques de los tártaros y les sos propies tradiciones.
 
Tamién habiten tártaros na zona de [[Kaunas]] y de d'[[Alytus]], sumando anguaño unos 4.000 tártaros en total.
 
== Tártaros de China ==