Diferencies ente revisiones de «Rede d'área llocal»

Contenido eliminado Contenido añadido
m aníu => aniellu
m Iguo testu: computador/a => ordenador
Llinia 17:
* La '''topoloxía n'estrella''' conecta tolos nodos con un nodo central. El nodo central conecta direutamente colos nodos, unviándo-yos la información del nodo d'orixe, constituyendo una rede puntu a puntu. Si falla un nodo, la rede sigue funcionando, sacante si falla'l nodo central, que les tresmisiones queden atayaes.
* Una '''topoloxía n'estrella estendida''' conecta estrelles individuales ente sigo por aciu la conexón de [[concentrador]]es (''hubs'') o ''[[switch]]ye''. Esta topoloxía puede estender l'algame y la cobertoria de la rede.
* Una '''topoloxía xerárquica''' ye similar a una estrella estendida. Pero en llugar de conectar los ''hubs'' o ''switches'' ente sigo, el sistema conectar con un computadorordenador que controla'l tráficu de la topoloxía.
* La '''topoloxía de malla''' implementar p'apurrir la mayor proteición posible pa evitar una interrupción del serviciu. L'usu d'una topoloxía de malla nos sistemes de control en rede d'una planta nuclear sería un exemplu escelente. Nesta topoloxía, cada ''host'' tien les sos propies conexones colos demás ''hosts''. Anque [[Internet]] cuenta con múltiples rutes escontra cualquier allugamientu, nun adopta la topoloxía de malla completa.
* La '''topoloxía d'árbol''' tien delles terminales conectaes de forma que la rede ramificar dende un servidor base. Un fallu o frayatu nel cable ataya les tresmisiones.
Llinia 47:
* '''[[Servidor]]''': el servidor ye aquel o aquellos ordenadores que van compartir los sos recursos [[hardware]] y [[software]] colos demás equipos de la rede. Les sos carauterístiques son potencia de cálculu, importancia de la información qu'almacena y conexón con recursos que se deseyen compartir.
* '''[[Estación de trabayu]]''': los ordenadores que tomen el papel d'estaciones de trabayu aprovechen o tienen a la so disposición los recursos qu'ufierta la rede según los servicios qu'apurren el Servidores a los cualos pueden aportar.
* '''[[Gateway (informática)|''Gateways'']] o pasareles''': ye un hardware y software que dexa les comunicaciones ente la rede llocal y grande computadoresordenadores (mainframes). El [[Gateway (informática)|gateway]] afai los protocolos de comunicación del ''[[mainframe]]'' (X25, SNA, etcétera) a los de la rede, y viceversa.
* '''[[Ponte de rede|''Bridges'' o pontes de rede]]''': ye un hardware y software que dexa que se conecten dos red llocales ente sigo. Una ponte interna ye'l que s'instala nun [[servidor]] de la rede, y una ponte esterna ye'l que se fai sobre una estación de trabayu de la mesma rede. Les pontes tamién pueden ser llocales o remotos. Les pontes llocales son los que conecten a redes d'un mesmu edificiu, usando tantu conexones internes como esternes. Les pontes remotes conecten redes distintes ente sigo, llevando a cabu la conexón al traviés de redes públiques, como la rede telefónica, [[RDSI]] o rede de conmutación de paquetes.