Diferencies ente revisiones de «Aleksandr Solzhenitsyn»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies DALLA: bolchevique => bolxevique
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 24:
 
=== El ''Archipiélagu Gulag'' ===
La primer parte foi publicada n'avientu de 1973 en [[París]], dempués de qu'una copia del manuscritu perder al cayer en manosmanes de la [[KGB]] na XRSS y la so portadora, Elizaveta Voronyánskaya, secretaria del autor, aforcar tres ser torturada. «Col corazón primíu —esplicó na primer páxina—, mientres años abstuvi de publicar esti llibru, yá termináu. El deber pa los qu'entá vivíen podía más que'l deber para colos muertos. Pero agora, cuando magar tou, cayó en manosmanes de la Seguridá del Estáu, nun me queda más remediu que publicar darréu».
[[Archivu:De schrijver staat de pers te woord, rechts naast hem Heinrich Böll, Bestanddeelnr 927-0020.jpg|thumb|Solzhenitsyn na ciudá de [[Colonia (Alemaña)|Colonia]], [[Alemaña Occidental]], en 1974.]]
Pa escribir esta obra Solzhenitsyn entrevistara a 227 supervivientes de los campos de trabayu soviéticos o [[gulag]]s, que les sos identidaes protexó con celu. Amiestu fechos hestóricos y autobiográficos con testimonios personales ayenos y l'obra desencadenó una airada d'ataques al autor na prensa y los medios soviéticos. Foi deteníu y acusáu de traición el 12 de febreru de 1974 y a otru día espulsar de la XRSS y coló al esiliu. Foi deportáu a [[Frankfurt del Main]] na [[República Federal d'Alemaña]] y priváu de la ciudadanía soviética.