Diferencies ente revisiones de «Cangas del Narcea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 42:
La [[baxa Edá Media|baixa Edá Media]] trouxo pal conceyu de Cangas el pasu por muitas manos señoriales, como un xeitu de traer el sofitu d'éstos a la corona. Foi [[Alfonsu XI]] el que dou una serie de privilexos a la xente de la zona yal [[monasteriu de San Xuan de Courias]], pa torgar el despoblamientu de la fastera.
 
Los [[sieglu XIV|sieglos XIV]] y [[sieglu XV|XV]], tán marcaos por estremadas menas de ḷḷuitas, hasta cayer el conceyu en manosmanes de la poderosa familia Quiñones, siendo restituyíu más tarde a la corona por [[Enrique III]], pero inda asina houbo garradieḷḷas ente los correxidores mandaos pola corona ya la familia Quiñones, qu'agora tinían el condáu de L.ḷuna, qu'acaba nun pleitu que sedría iguáu en [[1553]] a favor del rei, algamando Cangas la súa autonomía, con xurisdicción ordinaria de realengu.
 
La [[Edá Moderna]] trairá grandes cambeos, tanto territoriales como alministrativos, rescamplando la desamortización de [[Felipe II d'España|Felipe II]] que nun foi a esbarrumbar el podeiríu del monasteriu de San Xuan de Courias, que yá fuera perdiendo influyencia ya deḷḷas tierras nos anos anteriores, pero que siguía teniendo influyencia sobre un territoriu muito grande.