Diferencies ente revisiones de «Comuña francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m par -yos => par les
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 78:
 
=== Estaos de les comuñes ===
A pesar de les enormes diferencies en población, caúna de les comuñes de la República Francesa tien un alcalde (''maire'') y un conseyu municipal (''conseil municipal'') que remanen la comuña dende la ''mairie'' ([[Cámara Municipal|municipalidá]]), con esactamente'l mesmu poder, ensin importar el tamañu de la comuña (cola ciudá de París como única esceición, onde la policía de la ciudá ta en manosmanes del estáu central, non en manosmanes del alcalde de París). Esta uniformidá de poder ye un claru legáu de la Revolución francesa, que quixo acabar cola idiosincrasia local y les terribles diferencies de clase qu'esistíen nel Reinu de Francia.
 
Sicasí, el tamañu d'una comuña importa en dos aspeutos: la Llei Francesa determina'l tamañu del conceyu municipal acorde a la población de la comuña; y el tamañu de la población determina qué procesu de votación ye usada pa la eleición del conceyu municipal.
Llinia 124:
Na otra punta de la escala, en Francia esisten delles comuñes rurales les cualos depués d'[[Éxodu rural|éxodos rurales]] quedaron con bien pocos habitantes, y que lluchen pa caltener y distribuyir los servicios básicos tales como l'agua corriente, recueya de borrafes, o cais comunales correchamente pavimentados.
 
Les fusiones, sicasí, nun son fáciles de llevar a cabu. Un primera y obviu asuntu ye qu'amenorga'l númberu de cargos disponibles, y por eso non siempres ye bien recibida la idea polos políticos locales. Un problema más seriu ye que los ciudadanos d'una aldega pueden tar pocu dispuestos a tener los sos servicios locales en manosmanes d'un executivu asitiáu n'otra aldega, que puede nun ser consciente o sollerte a les necesidaes locales.
 
=== Intercomunalidad ===