Diferencies ente revisiones de «César Borgia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m topónimos
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 50:
El 25 de xunu de 1501, Alejandro VI emite una bulda qu'autoriza a los soberanos de Francia y España a partise'l [[Reino de Nápoles|reinu de Nápoles]], quitando oficialmente al so señor, [[Federico I de Nápoles]]. César xúnese al exércitu francés qu'acampáu cerca de Roma empecipia la so marcha al sur el 27. Nuna curtia campaña de la más enllargada [[Guerra de Nápoles (1501-1504)|guerra pol reinu de Nápoles]] los franceses ocupen la parte que-yos correspuende según el tratáu robláu.
 
El 17 de febreru de 1502, yá col títulu de duque de Romaña, allega al pie del so padre a visitar [[Piombino]] tomada unos meses antes. La ciudá considerábase la puerta de la [[Toscana]], ideal pa partir a tomar la [[República de Pisa]], la Señoría de Florencia o la [[República de Siena]] y unificar la Italia central en manosmanes de la familia [[Borgia]].
 
=== Tercer campaña ===
Llinia 113:
Tres la celebración del [[Cónclave d'ochobre de 1503|cónclave d'ochobre de 1503]], ye escoyíu Papa'l cardenal Giuliano della Rovere que toma'l nome de [[Papa Xuliu II|Julio II]].
 
Aprovechando la debilidá del duque, los venecianos fáense con delles places na Romaña, como Rimini o Faenza. César retenía a finales de payares Cesena, Forli, Forlimpopolo y [[Bertinoro]]. El Papa anuncia la so intención de que nenguna de les places conquistaes nes campañes de los Borgia queden en manosmanes nin de venecianos, nin de César, sinón qu'han de permanecer so la xurisdicción de Roma, encamentando al duque por que-y apurriera eses ciudaes en nome de la Ilesia primero que fueren ocupaes pola Señoría de Venecia y la Romaña acabara siendo una provincia más de la Terra Ferma.
 
El 24 de payares, Julio II ordena la detención de César. El duque ye tratáu cortésmente, siendo reteníu nel palaciu del Vaticanu y non nos cuartones de [[Castillo Sant'Angelo|Sant'Angelo.]] Borgia envia a los sos castellanos na Romaña instrucciones públiques por qu'apurran les places a Julio II, pero tresmíte-yos instrucciones privaes por que les caltengan nel so nome.