Diferencies ente revisiones de «Gobernantes de Méxicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo plurales
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 1549:
{{AP|Gobernantes de Méxicu por formación y ocupación}}
[[File:Escudo-UNAM-escalable.svg|thumb|right|150px|Escudu de la [[UNAM]]. De les sos antecesores y facultaes surdió la mayor cantidá de gobernantes.]]
La convulsa hestoria mexicana marcada por guerres internes y esternes, vuelve un elementu carauterísticu, el que más de la metá de tolos sos gobernantes (emperadores y presidentes) fueren militares en dalgún momentu de la so vida; en total 34 de los 66 personaxes que detentaron el poder executivo participaron como elementos de les fuercies armaes. Anque ye precisu matizar los siguientes aspeutos; que solo 25 d'ellos tuvieron dafechu dedicaos a la carrera militar (alternada cola política de xacíu); y de estos, solo 23 tuvieron una formación académica dafechu militar. En concencia ye precisu señalar que la formación militar, especialmente la del sieglu XIX, nun yera ayena a otres esferes públiques, pos la educación en planteles militares incluyía cuestiones como humanidaes, alministración pública y otres asignatures que complementaben un eventual serviciu públicu. Tou ello en gran midida porque la educación postcolonial taba en manosmanes del cleru y l'exércitu. El postreru presidente con formación militar foi [[Manuel Ávila Camacho]]; en cuantes que'l primer presidente con formación dafechu civil foi [[José María Bocanegra]].
 
La [[Llicenciatura en Derechu|carrera de lleis]] y l'[[Abogáu|abogacía]] son la carrera y oficiu más común ente los distintos gobernantes del país. Les distintes carreres que cursaron los gobernantes son [[contadoría]], [[xurisprudencia]], economía, agricultura, inxeniería en topografía, medicina y pedagoxía. Ensin considerar los posgrados realizaos, la [[UNAM]] (y les sos antecesores o filiales), ye la escuela de la que egresaron la mayor cantidá de gobernantes, nueve en total.