Diferencies ente revisiones de «Historia de la química»

Contenido eliminado Contenido añadido
m par -yos => par les
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 473:
Na [[Años 1920|década de 1920]] van establecese los fundamentos de la [[mecánica cuántica]], que va ser decisiva pa la desvelar la naturaleza y el comportamientu de les [[Partícula subatómica|partícules subatómiques]] a partir d'entós.
 
En 1924, el físicu [[Louis de Broglie]] publicó la so revolucionaria tesis, na que presentó la teoría de que l'electrón portar con una [[Dualidá onda corpúsculo|dualidad onda partícula]]. Na so dómina considerábase que les ondes y los corpúsculos de materia y lluz portar de forma distinta, pero de Broglie suxurió qu'estes carauterístiques aparentemente distintes en realidá son el mesmu comportamientu reparáu dende perspectives distintes — que les partícules pueden portase como ondes, y que les ondes (la radiación) pueden portase como les partícules. La propuesta de Broglie ufiertaba una esplicación a les restricciones de movimientu de los [[electrón|electrones]] nel interior del átomu. Les primeres publicaciones cola idea d'ondes materiales” de De Broglie espertaron poca atención ente los físicos de la dómina, pero una copia de la so tesis doctoral cayó en manosmanes d'[[Albert Einstein]], que la recibió con entusiasmu. Einstein non solo espublizar sinón que trabayó pa desenvolver el conceutu.
 
En 1925, el físicu austriacu [[Wolfgang Pauli]] estableció'l [[principiu d'esclusión de Pauli]], qu'afirmaba que dos electrones alredor del mesmu nucleu nun pueden ocupar el mesmu [[estáu cuánticu]] simultáneamente, que ta definíu por cuatro [[númberos cuánticos]]. Pauli fixo importantes contribuciones nos campos de la mecánica cuántica y teoría cuántica. Foi galardonáu col premiu Nobel de física 1945 pol so descubrimientu del principiu d'esclusión, amás de polos sos estudios del estáu sólidu y la so hipótesis antemanando la esistencia del [[neutrín]].