Diferencies ente revisiones de «Arquiteutura del Renacimientu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(a\b)\]\]s\b +\1es)
Llinia 8:
Produció innovaciones en distintes esferes: tantu nos medios de producción ([[técniques de construcción]] y [[Materiales de construcción materiales]] constructivos) como nel [[llinguaxe arquiteutónicu]], que s'afiguraron nuna fayadiza y completa teorización.
 
Otra de les notes que caracteriza esti movimientu ye la nueva actitú de los [[arquiteutu|arquiteutos]], que pasaron del anonimatu del [[artesanu]] a una nueva concepción de la [[profesional]]idad, marcando en cada obra'l so estilu personal: considerar a sigo mesmos, y acabaron per consiguir esa considerancia social, como [[artista|artistes]]s interdisciplinares y humanistes, como correspondía a la concepción integral del [[humanismu renacentista]]. Conocemos pocu de los maestros d'obres románicos y de los atrevíos arquiteutos de les grandes catedrales gótiques; ente que non yá les grandes obres renacentistes, sinón munchos pequeños edificios o inclusive meros proyeutos, fueron curioso documentados dende los sos oríxenes, y oxetu del estudiu de tratadistas contemporaneos.
 
== Periodos ==
Llinia 106:
La principal imaxe d'esti ''estilu bramantino'' atopar nes tríadas d'abertures afataes con arcos, dos de los cualos tán al mesmu altor y cola central mayor, el denomináu sistema d'orde más arcu, basáu na combinación del orde arquiteutónicu clásicu y el [[arcu de mediu puntu]]. Frente al problema, entós, de conectar nuna mesma unidá dos entidá espacialmente similares pero de distintes dimensiones, la solución foi emplegar dos sistemes d'orde más arcu de distintes dimensiones siguiendo la norma de qu'el extradós del arcu del sistema de menor dimensión fuera tanxente a la moldura inferior del entablamento del orde mayor.
 
La superación de los clásicos, calteniendo siempres la busca del clasicismu típica del periodu, diose especialmente na midida que los arquiteutos propunxeron soluciones espaciales clásiques pa proyeutos nuevos (como nos grandes palacios, distintos de les construcciones romanes, o nes nueves [[catedral]]es o [[basílica|basílices]]s). Elementos como les [[bóveda|bóvedes]]s y les [[cúpula|cúpules]]s usar d'una forma nueva, y emplegar los [[Orde arquiteutónicu|órdenes]] (xónicu, corintiu, etc.) carauterísticos de l'arquiteutura de l'Antigüedá.
<center><gallery widths="200" heights="200" mode="nolines">
Ficheru:Milano Grazie 1.JPG|Tribuna del ''Conventu de Santa Maria della Grazie'' de [[Milán]], Bramante.
Llinia 145:
== Espardimientu de l'arquiteutura de la Renacencia n'Europa ==
 
El llinguaxe arquiteutónicu propiu de la Renacencia italiana nun movió a les formes [[tardogótica|tardogótices]]s predominantes nel restu d'Europa hasta bien entráu'l sieglu XVI. Los contactos internacionales nes esferes económica, política y militar intensificaos a partir de los yá abondosos dende la Baxa Edá Media, los viaxes d'artistes, [[pintor de corte demandaos poles diversu cortes]], según el decisivu espardimientu de documentos ya imáxenes gracies a la [[imprenta]] y el [[grabáu]] dexaben un intercambiu d'información decisivu.
 
Paradójicamente, l'asimilación de les idees anticlásicas forxaes nel Manierismu (que más que la fase final del Renacimientu puede considerara un estilu nuevo y opuesto) foi lo que causó'l definitivu trunfu del ''gustu italianu''. La tratadística clásica taba yá dafechu desenvuelta, de forma que los arquiteutos de fora d'Italia apoderaben polo xeneral les regles compositivas clásiques y la so teoríes, lo que yá-yos dexaba tomase ciertes llicencies creatives. D'esta forma, la introducción de la Renacencia n'Europa foi en gran midida un [[eclecticismu]] ente les pervivencies medievales y traces post-renacentistes; amás de diferir en cada país, según la distinta forma en que la influyencia italiana dotó d'elementos nuevos al so contestu propiu de base medieval.