Diferencies ente revisiones de «Conceyu de Nicea II»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Jerusalén +Xerusalén)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(a\b)\]\]s\b +\1es)
Llinia 19:
El '''Concilio de Nicea II''' celebrar del [[24 de setiembre]] al [[13 d'ochobre]] de [[787]] en Nicea. Foi convocáu por [[Irene]], madre del emperador [[Constantino VI]]. Los participantes más destacaos de l'asamblea fueron [[Adriano I]], los legaos papales: l'Arcipreste romanu Pedro y el Archimandrita del monasteriu griegu de san Saba y el patriarca de Constantinopla [[Tarasio]].
 
El concilio foi convocáu arriendes de la [[Iconoclasia#El primera per.C3.ADodo iconoclasta: 730-787|discutiniu iconoclasta]] empecipiada pol emperador [[Lleón III (emperador)|Lleón III]] el Isáurico nel 726. Los [[iconoclasta|iconoclastes]]s negaben la llexitimidá de les imáxenes y el so cultu. Falar de diverses causes nesta postura: ciertu esquema inda [[monofisismu|monofisita]] que nun fuera totalmente vencíu, la influencia musulmana y xudía nel imperiu d'Oriente, l'orixe siriu del emperador Lleón III, y el deséu de compensar el poder de los monxos, defensores de la iconodulia, doctrina contraria a la iconoclasta. Amás los iconoclastes usaben argumentos derivaos de la prohibición que nel Antiguu Testamentu vetaba la creación d'imáxenes (cf. ''Éx'' 20, 4; ''Dt'' 5, 8) o de la filosofía [[platonismu|platónica]] una y bones l'usu d'imáxenes implica representar modelos a partir de lo que solo son solombres o reflexos.
 
Los cánones del concilio dexen faer una distinción ente'l cultu dáu a Dios (llamáu de «adoración» o λατρεία) y la veneración especial tributada a les imáxenes (la pallabra griega "προσκύνησις", proskýniṉsis que significa "veneración"). Asina s'evitaben dambos estremos igualmente presentes na cultura oriental: l'adoración de la imaxe como si fuera Dios mesmu y per otru llau la destrucción d'estes por mieu a la idolatría o por motivos de conveniencia y paz.