Diferencies ente revisiones de «Deméter»

Contenido eliminado Contenido añadido
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(a\b)\]\]s\b +\1es)
Llinia 99:
== Rellación de Deméter con Perséfone ==
[[Archivu:Cosmè Tura 005.jpg|thumb|Ceres (Deméter), alegoría d'Agostu: detalle d'un frescu de [[Cosimo Tura]], Palazzo Schifanoia, Ferrara, 1469-70.]]
El mitu fundamental de Deméter, que constitúi'l corazón de los [[misterios eleusinos]], ye la so rellación con [[Perséfone]], la so fía, y ella mesma de moza. Nel panteón olímpicu, Perséfone yera fía de [[Zeus]] y consorte de [[Hades]] ([[Plutón (mitoloxía)|Plutón]] pa los [[mitoloxía romana|romanos]], dios de la riqueza del inframundo). Perséfone convertir en diosa del inframundo cuando Hades secuestrar na tierra y llevar con él. Perséfone tuviera xugando con delles [[ninfa|ninfes]]s (o [[Leucipe]]) a quien Deméter convirtió en [[serena|serenes]]s como castigu por non intervenir. La vida paralizóse mientres l'ablayada Deméter (diosa de la tierra) buscaba a la so fía perdida (folgando na piedra [[Agelasta]]). Finalmente, Zeus nun pudo aguantar más l'agonía de la tierra y obligó a Hades a devolver a Perséfone unviando a [[Hermes]] pa rescatala. Pero antes de lliberar, Hades engañar por que comiera seis semilla de [[granada (frutu)|granada]], lo que la obligaba a volver seis meses cada añu. Cuando Deméter y la so fía taben xuntes, la tierra floriaba de vexetación. Pero mientres seis meses al añu, cuando Perséfone volvía al inframundo, la tierra convertir de nuevu nun araxal maneru.
 
Estos seis meses son los de [[branu]], pos en Grecia ye cuando tola vexetación muerre pol calor y la falta d'agua. Otra manera, l'iviernu traía abondoses agües y temperatures nidies, floriando la vida vexetal. Foi mientres el so viaxe pa rescatar a Perséfone del inframundo cuando Deméter reveló los misterios eleusinos. Nuna versión alternativa, [[Hécate]] rescató a Perséfone. N'otres versiones Perséfone nun yera engañada pa comer les granes de granada sinón que decidía comeles por sigo mesmes. Delles versiones afirmen que comió cuatro semilla en llugar de seis. Sía que non, la resultancia final ye la socesión del branu, la primavera, la seronda y l'iviernu.
Llinia 137:
 
== Asimilaciones con otres dioses ==
La identificación cola diosa [[Isis]] ta nel fechu de que los dos tienen d'entamar una busca, la so fía Core nel casu de Deméter y el so maríu [[Osiris]] nel casu de Isis, produciéndose nos dos casos una paralización de la vida na naturaleza, pola llegada del iviernu nun casu y pol final de la crecida del ríu nel otru, hasta que se produz l'alcuentru y la naturaleza vuelve renacer. Darréu, les sacerdotises grecorromanes de Isis teníen de formase primeramente nos [[misterios eleusinos]] al traviés del modelu de les sacerdotises de Deméter, les [[canéfora|canéfores]]s.<ref>Mª Amparo Regueru, ''Iconografía de les divinidaes alexandrines'', Publicáu en Liceus, 2006.</ref>
 
La so asimilación cola diosa fenicia [[Astarté]], al traviés de Isis, foi facilitada poles rellación comerciales ente l'[[Antiguu Exiptu]] y la ciudá fenicia de [[Biblos]], yá que según la [[mitoloxía exipcia]], ésta atoparía l'arca col cadabre del so maríu nesta antigua ciudá.