Diferencies ente revisiones de «Potosí»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m preferencies llingüístiques: local => llocal
Llinia 296:
Los movimientos d'emancipación tresmitir con gran rapidez en tol continente. El 27 d'ochobre llibró la [[Batalla de Cotagaita]] y el 7 de payares la [[Batalla de Suipacha]], onde'l coronel Pedro Arraya (caudiellu tupiceño-chicheño) y l'exércitu auxiliar arxentín comandado por [[Juan José Castelli]] vencieron al exércitu realista. Tres esto, los potosinos llevantar contra'l gobiernu español. El 10 de payares, tomaron la plaza ya ingresaron al cabildru prindando al gobernador intendente [[Francisco de Paula Sanz]]. El pueblu, armáu con espaes y macanas, superó a les fuercies realistes que cubríen los cuatro esquines de la plaza mayor ya ingresó nel edificiu de la Gobernación onde Paula Sanz, encamentáu a rindise pol patriota Manuel Molina, magar la inicial resistencia, foi derrotáu. Contentar con poner al gobernador presu na so casa so guardia y a los trés díes, dempués d'un intentu de fuga, treslladar a la [[Casa de la Moneda de Bolivia|Casa de Moneda]].
 
Depuestes les autoridaes realistes, entamóse la Xunta del Gobiernu localllocal, con Joaquín de la Quintana como gobernador interín y presidente del Cabildru. [[Vicente Nieto]], [[José de Córdoba y Rojas]] y Paula Sanz quedaron deteníos na Casa de Moneda mientres un mes, díes dempués llegó a Potosí Juan José Castelli como representante de les autoridaes independentistes y el 14 d'avientu de 1810, nel Cuartel Xeneral de la ciudá, xulgóse y condergóse «a los referíos Sanz, Nieto y Córdoba, como reos d'alta traición, usurpación y perturbación pública hasta con violencia y mano armada, a sufrir la pena de muerte». A otru día, a les 10 de la mañana, fueron puestos de rodíes nel atriu de la Ilesia Matriz frente a la Plaza Mayor y fusilar.
 
Esi mesmu mes facer un donativo pa les urxencies de la guerra que se taba llevando a cabu: el Pernomáu Cabildru recoyó la suma de 7425 pesos 7½ rls. Ente los contribuyentes apaecen: Instituciones públiques y axermandaos: Real Bancu de San Carlos, Real Aduana, Gremiu de Cocanis y Bayeteros, Alministración de Correos, Casa de Moneda, Gremiu de Matanceras y Gremiu de Chicheras;