Diferencies ente revisiones de «Antioquía»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 25:
Tres la partición del Imperiu romanu, Antioquía, con una población envalorada d'unos 200.000 habitantes nel sieglu VI, pasaría a ser una de les grandes ciudaes del [[Imperiu bizantín]], xuntu con [[Alexandría]] y [[Constantinopla]]. Dizse que la emperatriz [[Teodora]] yera orixinaria d'esta ciudá, y que se ganaba la vida como baillarina y prostituta. [[Justiniano]] estableció en Antioquía la principal manufactura de [[seda]] del hemisferiu occidental, pero magar los sos esfuercios por desenvolvela la ciudá atopábase yá en plena decadencia.
 
Mientres les guerres pérsicu-bizantines del sieglu VI, los [[Imperiu sasánida|perses]] conquistaron la ciudá en [[540]]. Los [[Imperiu bizantín|bizantinos]] recuperaron Antioquía, pero finalmente venció ante los [[Musulmán|musulmanes]] en [[636]]. La ciudá ('''انتاكيّة''', '''Antākiyyah''' n'[[Idioma árabe|árabe]]) permaneció so dominiu árabe hasta [[969]], cuando foi recuperada pol emperador bizantín [[Nicéforo II]] Foques. La ciudá cayó nuevamente en [[1085]], esta vegada a manosmanes de los turcos [[selyúcidas]]. Mientres tou esti periodu, la ciudá tuvo habitada por una población greco-siríaca, de denominación [[cristiana]]. Sicasí, la importancia comercial d'antaño habíase vistu movida escontra les rutes interiores que pasaben por [[Alepo]] y [[Damascu]], y namái se caltuvo como una plaza fuerte de ciertu nivel.
 
En 1098 foi conquistada polos [[Cruzada|cruciaos]] mientres la [[Primer Cruzada]] y convirtióse en capital del [[Principáu de Antioquía]]. La mayor parte de los sieglos [[Sieglu XII|XII]] y [[Sieglu XIII|XIII]] tuvo en posesión de los cruzaos, hasta que foi tomada pol sultán [[mamelucu]] [[Baibars]] en [[1268]], quien destruyó la ciudá a tal puntu que nunca más volvió ser una ciudá importante.