Diferencies ente revisiones de «Islles Hébrides Interiores»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 46:
== Historia ==
{{VT|Territorios viquingos de les Islles del Norte}}
El poblamientu de les Hébridas Interiores empezó cuando los [[viquingos]] [[Escandinavia|escandinavos]] llegaron a elles antes del [[sieglu IX e.C.|sieglu IX a. C.]] El control nórdicu empezó formalmente en [[1098]] cuando [[Edgardo d'Escocia]] punxo les islles en manosmanes de [[Magnus III de Noruega|Magnus III]], [[Rei de Noruega]]. L'aceptación de los escoceses de que Magnus III gobernara les islles producióse cuando esti postreru conquistó les [[Orcadas]], les [[Hébridas]] y la [[islla de Man]]. El rei noruegu acabó colos caudiellos nórdicos que taben dende sieglos anteriores nes islles y someter a un control real direutu.
 
les Hébridas Interiores y Esteriores pasaron nun casi constante estáu de [[guerra]] mientres el periodu de control noruegu, hasta que como última instancia, en [[1156]], estremáronse les Islles Occidentales. Les Hébridas Esteriores pasaríen a manosmanes del [[Reinu de Mann y les Islles]], ente que les Hébridas Interiores quedaría sol control de [[Somerled]] (políticu y caudiellu escocés), emparentáu con [[Lulach d'Escocia]] y la casa real de Manx. Anque les Hébridas Interiores a partir de 1156 pasaron a formar el [[Reinu de les Hébridas]], nominalmente taben baxu control noruegu, los caudiellos y líderes yeren escoceses llingüística y culturalmente.
 
Dempués de la victoria de Somerlend, dos años dempués axudicaríase'l control de la Islla de Man pa sigo y sería el postreru "Rei de la Islla de Man y les Islles" en gobernar. Somerlend morrió en [[1164]] y dende entós el gobiernu de Mann nunca más taría venceyáu a les Hébridas Interiores.