Diferencies ente revisiones de «Occidentalización»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de topónimos (cartafueyu países): -"Uruguay" +"Uruguái" -"Paraguay" +"Paraguái"
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 21:
=== Territorial ===
[[File:Westerncultures.map2015.png|thumb|300px|Clasificación amplia d'Occidente, incluyendo excolonias de fuerte influencia sociocultural europea.<ref>http://definicion.de/occidental/</ref>]]
L'occidente foi orixinalmente definíu como la [[Europa Occidental]]. Los antiguos [[Imperiu romanu|romanos]] estremaben ente cultures orientales qu'habitaben lo que güei ye [[Exiptu]] y [[Turquía]] y cultures occidentales que vivíen al oeste. [[Diocleciano]] instituyó a finales del [[sieglu III]] un réxime de gobiernu qu'estremaba al Imperiu en dos, cada parte gobernada por un emperador augusto. Anque dichu sistema fracasó cola muerte de Dioclesiano y les guerres civiles socesives, [[Constantino I el Grande|Constantino]] reunificó l'Imperiu en [[324]] y reconstruyó [[Bizanciu]] en [[330]] a la que llamó "''La Nueva Roma''". Al faese [[cristianu]], Constantino dexó a [[Roma]] en manosmanes de la Ilesia. Cola muerte de [[Teodosio I el Grande|Teodosio]] en [[395]], l'Imperiu quedó estremáu definitivamente en dos: l'[[Imperiu bizantín]] a oriente y l'[[Imperiu romanu d'Occidente]] el cual cayería a manosmanes de los xermanos en [[476]].
 
Les divisiones ente esti oriente y esti occidente del [[mar Mediterraneu]] marcar entá más el [[cisma]] de la relixón cristiana yá enseñoriada como relixón oficial no que foi l'Imperiu romanu: la facción cristiana que tenía a Roma como sede y qu'empezaría a ser conocida como la "''Ilesia llatina''" (güei [[Ilesia Católica]]) reclamaría pa sigo la sede principal col [[papáu]] na ciudá de Roma, ente que la facción oriental en Bizanciu llamada entós como "''Ilesia griega''" (güei [[Ilesia Ortodoxa]] oriental) contestaría diches pretensiones y conduciría a una cisma definitivu. La influencia de les llamaes ilesies orientales taría en tol territoriu del antiguu Imperiu bizantín y llueu s'espandiría a [[Rusia]], ente que la ilesia occidental empecipiaría un procesu d'una rápida espansión a otros territorios que dempués incluyirín'[[América]]. [[Pedro'l Grande]] sería l'encargáu d'un procesu de ''occidentalización'' de Rusia dende Francia. Na actualidá, la mayoría de los estudiosos referir a les cultures d'[[Europa Occidental]] y [[Europa Central|Central]] que guarden una cercana rellación xenética, llingüística y filosófica y en que la so identidá apodera la cultura europea.