Diferencies ente revisiones de «Rafael Ángel Calderón Guardia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correición de nomes propios
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 29:
}}
 
'''Rafael Ángel Calderón Guardia''' ([[San José (Costa Rica)|San José]], 8 de marzu de 1900 - [[ibíd.]], 9 de xunu de 1970) foi un [[médicu]] y [[políticu]] [[costarricense]], Presidente de la República ente [[1940]] y [[1944]], caudiellu y líder de la tradición política conocida como [[calderonismu]]. Considérase-y el gran reformador social de la [[hestoria de Costa Rica]]. Ye una de les figures polítiques más prominentes de Costa Rica na segunda metá del [[sieglu XX]]. Foi declaráu [[Beneméritu de la Patria]] el [[17 d'abril]] de [[1974]], por alcuerdu Nᵘ1410 de la l'[[Asamblea Llexislativa de Costa Rica]].
 
== Biografía ==
Llinia 47:
Llogró que-y asocediera [[Teodoro Picado Michalski]], que gobernó de [[1944]] a [[1948]] sol control de los partidarios de Calderón y del Partíu Comunista. De [[1944]] a [[1946]] moró en [[Nueva York]].
 
Nes [[Eleiciones presidenciales de Costa Rica de 1948|eleiciones de 1948]] foi nuevamente candidatu a la presidencia. Alendábase un ambiente bien enterrio por cuenta de les acusaciones mutues ente los oficialistas y l'oposición sobre un posible fraude eleutoral (tan común nesa dómina), auníu a los llamamientos, que dende l'interior del país faía [[José Figueres Ferrer]] y el so ''[[Lexón del Caribe]]'' (quien prometieren derrocar a delles dictadures de Llatinoamérica principalmente la de Somoza en Nicaragua y la de Trujillo en República Dominicana) para lo cual teníen entamáu un exércitu de mercenarios llistos pa l'acción y esperando la chispa qu'encendiera'l conflictu qu'asocedió de siguío. El Gobiernu nun intentu d'apangar los ánimos, decidió dexar en manosmanes de la oposición la organización de los comicios de [[1948]] onde'l [[Tribunal Nacional Eleutoral]] declaró provisionalmente electu al candidatu opositor, el periodista, [[Otilio Ulate Blanco]]. Sicasí dicha declaratoria diose encontada nes resultancies daes nes telegrames unviaos poles respeutives xuntes receptores de votos y antes de poder confirmar col conteo manual la resultancia, asocedió un [[quema|siniestra]] nel Colexu Cimeru de Senoritas onde se quemar, de forma entá non esclariada, les papeletes pa Presidente; entós el doctor Calderón Guardia presentó al Congresu una demanda de nulidá de les eleiciones presidenciales, anque non [[Eleiciones llexislatives de Costa Rica de 1948|de les llexislatives]], nes que los sos partidarios sí llograren mayoría. El [[1° de marzu]] de [[1948]] el Congresu, onde l'alianza de calderonistas y comunistes tenía mayoría, anuló les eleiciones presidenciales. Esto españó aquella chispa que provocó una [[Guerra Civil de Costa Rica|guerra civil]], na cual (tres dellos fechos de sangre y l'espectacular toma de [[Cartago (Costa Rica)|Cartago]], segunda ciudá del país, per parte de los rebeldes del [[Exércitu de Lliberación Nacional (Costa Rica)|Exércitu de Lliberación Nacional]]) les fuercies del gobiernu fueron ganaes, n'apautando Jose Figueres Ferrer colos comunistes de Manuel Mora quien controlaben la defensa oficial de la capital. Calderón entós tuvo que exiliarse primeru en [[Nicaragua]] y darréu treslladóse cola so familia a [[Méxicu]]. En [[1949]] y [[1955]] tratu de recuperar el poder por forzar pero fracasó nel intentu.
 
En [[1958]] Rafael Ángel tornó pacíficamente al país que lu recibió con vítores, pa ser diputáu nel gobiernu de [[Mario Echandi Jiménez]], anque nun exerció'l cargu. Foi [[Eleiciones presidenciales de Costa Rica de 1962|candidatu a la presidencia otra vegada en 1962]], y a pesar de la so derrota, hasta la so muerte siguió siendo una figura política bien influyente. Foi Embaxador de Costa Rica en Méxicu de [[1966]] a [[1969]].