Diferencies ente revisiones de «Reinos xermánicos»

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 4 años
m
Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"sublevar" +"sulevar"
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 57:
El reinu ostrogodu foi fundáu por [[Teodorico el Grande|Teodorico]] na actual [[Italia]] dempués de la so victoria contra [[Odoacro]]. Teodorico entamó'l Reinu ostrogodu pola so fuercia militar, la so habilidá política y pola so sabia prudencia con qu'interpretó la situación de los demás reinos.
 
Nel [[488]], Teodorico conquista la [[península Itálica]] por orde del emperador d'oriente [[Zenón I]], de manera de saca-y lo de les cercaníes de [[Constantinopla]] onde les sos tropes yá amosaren la so fuercia. Na península gobernaba Odoacro, quien en [[476]] destronara al postreru [[emperador romanu]] d'Occidente, [[Rómulo Augústulo]]. En 493, Teodorico conquistó [[Rávena]] llugar onde morrió Odoacro en manosmanes de Teodorico en persona. El poderíu de los ostrogodos taba nesi momentu nel so visu n'Italia, [[Sicilia]], [[Dalmacia]] y nes tierres al norte d'Italia. Al momentu d'esta reconquista, los ostrogodos y los visigodos empezaron a collaborar y esa collaboración estrechar col tiempu faciendo d'ostrogodos y visigodos una sola nación. El poder de Teodorico estendióse sobre gran parte de [[Galia]] y [[Hispania]] al convertise en rexente del [[reinu visigodu de Tolosa]].
 
Cola muerte del rei visigodu [[Alarico II]], xenru de Teodorico, na [[batalla de Vouillé]] contra los [[pueblu francu|francos]] de [[Clodoveo I]], el rei Ostrogodu asume la tutoría del so nietu [[Amalarico]] y acútase el dominiu sobre la totalidá de Hispania y sobre una parte de Galia. Tolosa pasa a manosmanes de los francos, pero los godos apoderen [[Narbona]] y la [[Septimania]]: esta rexón foi la última parte de Galia onde inda los Godos apoderaron y mientres munchos años ella foi conocida como Gotia. Nel 526, ostrogodos y visigodos biforcáronse una vegada más. Dellos exemplos nos cualos inda ver que vienen de alcuerdu referir a asuntos espaciados y ensin importancia real. Amalarico heredó'l reinu visigodu en [[Hispania]] y en Septimania. Amestóse la Provenza al dominiu del nuevu rei ostrogodu, [[Atalarico]], nietu de Teodorico per parte de la so madre [[Amalasunta]].
 
Nengún de los dos soberanos pudo liquidar los conflictos que sobrevinieron nel senu de les élites godes. [[Teodato]], primu de Amalasunda y sobrín de Teodorico per parte de la hermana d'esti postreru, asocedió-y depués d'asesinalos cruelmente. Sicasí, esta usurpación desencadenaría mayores matances entá. Tres rey godos asoceder nel tronu nel espaciu de cinco años.