Diferencies ente revisiones de «Revolución Cultural»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: desambiguación => dixebra
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 21:
 
== Oríxenes ==
El fracasu del [[Reblincón Alantre]] forzara la salida del poder de Mao Tse. Ésti, anque calteniendo los sos cargos como presidente del partíu y como presidente de la Comisión Militar Central, dexaba les xeres de gobiernu en manosmanes del nuevu presidente de la República Popular [[Liu Shaoqi]] y del secretariu xeneral del Partíu [[Deng Xiaoping]]. A pesar d'esto, Mao nun se resignaría a perder la so influencia y la so autoridá. Consciente de cómo [[Nikita Jrushchov|Jrushchov]] refugara la figura del so antecesor [[Stalin]] na Xunión Soviética, y viendo que Liu y Deng paecíen buscar una meyora nes rellaciones con [[Moscú]], Mao vía la evolución política de China a principios de los [[años 1960]] como una traición a los ideales revolucionarios. De manera sorprendente, dada la so edá avanzada y la so falta de sofitu ente los miembros importantes del [[Buró Políticu del Comité Central del Partíu Comunista de China|Buró Políticu]], les ambiciones de Mao daríen llugar a una agafada llucha pol poder qu'acabaría devolviéndo-y l'autoridá absoluta y empericotiaría de nuevu la so imaxe pública como líder indiscutible del réxime. Esta torna al poder producióse al traviés d'una enorme campaña de reafirmación ideolóxica, la Gran Revolución Cultural Proletaria, na que s'afaló al exércitu y a los mozos a condergar a toos aquellos que los sos actos estremar de la ortodoxa del espíritu revolucionariu.
 
La violencia estrema de la campaña condergaría al ostracismu a la mayor parte de dirixentes del partíu y a los intelectuales, quien, acusaos de derechiegos y contrarrevolucionarios, sumiríen de la vida pública mientres dellos años. Munchos d'ellos, como'l mesmu Liu Shaoqi, van morrer. Liu Shaoqi muerre nuna prisión de Kaifeng, supuestamente porque se-y negó la medicación pa la diabetes.<ref>[http://chineseposters.net/themes/liushaoqi.php]</ref>
Llinia 81:
 
[[Archivu:Confuciustombqufu.jpg|thumb|Balta de [[Confucio]] en [[Qufu]], que sufrió los ataques de los guardias coloraos mientres la Revolución Cultural.]]
La idea maoísta de que la nueva China tenía de romper colos vezos feudales del pasáu tuvo tamién consecuencies nefastes pa la cultura tradicional china. Jiang Qing y los sos collaboradores encamentaron a los mozos a acabar colos llamaos «Cuatro antiguos» (四旧 / 四舊 / ''sì jiù'', dacuando traducíu como 'Los cuatro vieyos'): los usos antiguos, el costumes antigües, la cultura antigua y el pensamientu antiguu. La interpretación de qué elementos de la sociedá merecíen la considerancia d'antiguos o burgueses quedó, sicasí, en manosmanes de los mesmos guardias coloraos, quien, vidueños de demostrar el so espíritu revolucionariu, embarcar nuna campaña de destrucción d'obres d'arte, llibros, templos y edificios antiguos, al empar que sometíen a humillantes sesiones d'autocrítica a intelectuales y altos cargos del Partíu a los qu'acusaben de reaccionarios.
 
Cuidao que cualesquier qu'espresara na so vida pública un interés cultural o artísticu escontra cualquier asuntu que nun fuera la esaltación de la figura de Mao podía ser acusáu de reaccionariu, nun ye d'estrañar que la inmensa mayoría de los escritores y artistes sufrieren persecuciones mientres la Revolución Cultural, y fueron munchos los que resultaron mancaos ya inclusive muertos pola violencia de los guardias coloraos. Otros munchos acabaron suicidándose, como'l famosu escritor [[Lao She]]. Envalórase que fueron miles les víctimes mortales de la violencia de los guardias coloraos y más de tres millones de miembros del Partíu fueron víctimes de les purgues na cúpula del poder.