Diferencies ente revisiones de «Xava»

Contenido eliminado Contenido añadido
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
Llinia 3:
 
== Historia ==
Mientres aprosimao dos sieglos la isl de Java foi ocupada y alministrada pola [[Compañía Neerlandesa de les Indies Orientales|Compañía de les Indies Orientales Holandeses]] al pie de un grupu d'isles denominaes “Insulindia”. Al sumir dicha compañía, nel añu 1798, Java y el restu de les sos posesiones pasaron automáticamente a manosmanes del gobiernu holandés.
Los territorios qu'ocupaben les [[India|Indies]] Holandeses n'Asia fueron: Java ([[Xakarta|Batavia]]), [[Sumatra]], [[Borneo]], [[Malaca]], [[Penang]], Palikate, Negapatanam, Masulipan, [[Kochi]], Tuticorin, [[Sri Lanka|Ceilán]], parte oeste d'India y parte esti de [[Timor]]. L'alministración y el poder executivo de les Indies Holandeses yeren controlaos por un gobernador xeneral.
 
Llinia 17:
En 1684 los holandeses obligaron al pacíficu sultán de Bantam a sacupar la so capital, y escontra 1700 tamién sometieron el territoriu de Cheribon.
En 1755 Holanda estremó l'imperiu d'Asia en dos partes: una, vencer a los herederos de los xefes indíxenes que llevaron el títulu de ''Susuhumanes'', y otra ponelo al mandu d'un sultán. Los príncipes impuestos per Holanda caltiense n'estrecha dependencia con esti país, siendo obligaos non yá a almitir nos sos palacios a los embaxadores holandeses, sinón tamién a tolerar una fortaleza na so propia residencia.
Nel sieglu XVIII los beneficios comerciales de la compañía fueron en parte absorbíos polos gastos del gobiernu holandés. Esta foi la causa de la rápida decadencia de la Compañía de les Indies Orientales Holandeses. Otros motivos que tamién favorecieron dicha cayida fueron la infidelidá de dellos funcionarios, el contrabandu, el robu y la competencia de la [[Compañía Británica de les Indies Orientales]]. En 1800 les posesiones gravadas con enormes deldes, pasaron a manosmanes del gobiernu d'Holanda.
De resultes de les [[Guerres Napoleóniques|guerres napoleóniques]], qu'aniciaron la ocupación d'Holanda por Napoleón, los ingleses apoderáronse de los territorios que conformaben les Indies Holandeses ente 1811 y 1815. Depués estos territorios fueron restituyíos a Holanda pol Tratáu de Paz de París de 1815.<ref>José Saínz Ramírez: "Imperios Coloniales", editorial Nacional, 1942, Madrid.</ref>