Diferencies ente revisiones de «Catón el Vieyu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
m Iguo testu: "manos" => "manes"
Llinia 124:
Catón foi escoyíu [[Censor romanu|censor]] nel añu 184 e.C. al pie de el so antiguu patrón [[Lucio Valerio Flacu (cónsul 195 e.C.)|Lucio Valerio Flacu]]. Con una firme reputación como soldáu, Catón prefirió sirvir al Estáu nel so llar, escrutando la conducta de los candidatos a honores públicos y de los xenerales nel campu de batalla. Anque nun s'implicara personalmente na persecución de los [[Escipiones]] ([[Escipión l'Africanu]] y [[Lucio Cornelio Escipión Asiáticu]]) por corrupción, sí que foi la so voluntá la qu'animó l'ataque políticu contra ellos. Escipión foi absueltu por aclamación, en refugando defendese de les sos acusaciones. A pesar d'ello, l'escándalu de les acusaciones acabó cola vida pública del Africanu, quien hubo de retirase a la so villa de [[Liternum]]. La enemistá de Catón con Escipión remontar a la campaña d'África, cuando s'enfrentó con ésti pol so espilfarru na repartu del botín ente les tropes y pol luxu y l'estravagancia de que Escipión faía gala.
 
Sicasí, Catón tenía ente manosmanes una xera entá más seria, yá que s'oponía a la espansión de la nueva cultura helénica qu'amenaciaba con destruyir l'aspra simplicidá de la manera de vida romanu. Consideraba esta resistencia a la invasión cultural como la so misión especial. Catón esibía esta determinación con más firmeza na so [[Censor romanu|censura]], razón pola que sería moteyáu «el Censor», nome pol que se-y conoz güei de forma más común. Revisó con una severidá inusitada les llistes de senadores y caballeros, espulsando del so orde social a aquellos a los que consideraba que nun yeren merecedores del mesmu, yá fora por motivos morales o pola ambición d'estos. La espulsión de [[Lucio Quincio Flaminino]] por crueldá foi un exemplu de la so ríxida manera d'entender la xusticia.
 
Les sos ordenances contra'l luxu fachendosu fueron bien severes. Impunxo un eleváu impuestu sobre vistíos y adornos personales, especialmente nos adornos femeninos, y sobre los esclavos nuevos mercaos como favoritos. En 181 e.C. sofitó la ''[[lex Orchia]]'' (acordies con otres fontes, primero opúnxose a la so introducción y darréu a la so abolición), que prescribía una llende al númberu de güéspedes nuna hospedería, y en 169 e.C. promovio la ''[[lex Voconia]]'', que ente otres cuestiones contenía una normativa que pretendía revisar l'acumuladura desproporcionada de riqueces en manes d'una muyer.