Diferencies ente revisiones de «Biopsia»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relación +rellación)
m preferencies llingüístiques: local => llocal
Llinia 50:
 
==== Biopsia de migollu óseu ====
Ye la biopsia que practiquen los [[hematólogu|hematólogos]] (tamién patólogos y internistas) procedente de la [[cresta ilíaca]] posterosuperior de la [[maxana]], del [[güesu sacru]] o del [[esternón]] pa llograr [[migollu óseu]] y [[diagnósticu|diagnosticar]] l'orixe de determinaos trestornos sanguíneos principalmente. Débese insensibilizar la piel y el perióstio con anestésicu localllocal. De siguío, introducir nel espaciu medular una aguya ríxida de mayor calibre, afítase una xeringa a l'aguya y aspírase. Les célules del migollu óseu son absorbíes al interior de la xeringa. Nel conteníu de la xeringa, apaez sangre con fragmentos pequeños de grasa llexando na so redolada. Dempués de l'aspiración realiza una biopsia pa estrayer texíu óseo con una aguya bueca.
Suelse faer una punción de [[cresta ilíaca]] sobremanera nel [[cáncer de pulmón]] que suel metastatizar en [[migollu óseu]] frecuentemente.
 
==== Biopsia pleural ====
Si ye tumor periféricu y esiste derrame pleural. Puede faese con distintos tipos d'aguya, siendo la más emplegada la de [[Vim-Silverman]]. Ríquese anestesia localllocal y l'esistencia d'una cámara líquida a aérea dientro del cuévanu pleural, que dexe introducir l'aguya de biopsia llibremente y ensin riesgu de mancar el parénquima pulmonar. Magar esto nun ye nengún inconveniente pa la técnica, yá que la so indicación principal ye naquellos procesos torácicos que cursen cola apaición de derrame pleural, que'l so orixe nun pudo ser filiado por otros procedimientos. L'únicu inconveniente que puede ponese a esta técnica vien dáu pola imposibilidá d'escoyer el territoriu pleural que se quier biopsiar. Esto ye, trátase d'un procedimientu ciegu, lo que repercute sobre la variabilidá de la rentabilidá. Sicasí, dáu la so escasa o nula morbilidad, dexa la repetición socesiva de la técnica ensin graves inconvenientes. Nun va ser un procedimientu ciegu, cuando se visualicen mases pleurales na TAC.
 
==== Biopsia pulmonar percutánea o transparietal o transpleural ====
Llinia 65:
==== Biopsia excisional ====
Tamién se llama '''exéresis'''.
Una biopsia excisional ye la extirpación completa d'un órganu o un tumor, xeneralmente ensin marxes, que se realiza de normal en quirófanu baxu [[anestesia]] xeneral o localllocal y con [[ciruxía]] mayor o menor respeutivamente. La biopsia excisional realízase, por casu en:
# La extirpación d'una [[adenopatía]] aisllada.
# Nos tumores de mama pequeños: Si ye un tumor benignu, la mesma biopsia ye terapéutica, pero si ye [[cáncer de mama malinu]] hai que volver intervenir, ampliar marxes y realizar una [[linfadenectomía]] o vaciamiento axilar homolateral.
Llinia 95:
 
==== Biopsia por perforación ====
Tamién se llama ''punch''. Ye la biopsia de [[piel]], que se realiza con una cuchiella cilíndrica bueca que llogra un cilindru de 2 a 4 milímetros, so anestesia localllocal y un puntu de sutura. La so finalidá ye diagnóstica.
 
==== Biopsia por punción con aguya gruesa ====
Tamién se llama ''core biopsia'' o '''tru-cut''' que se realiza por aciu el llogru de biopsia con pistoles automátiques, qu'amenorga les molesties nel paciente. Una vegada que s'asitia l'aguya en posición de predisparo, empuesta por palpación o prueba d'imaxe, prímese'l disparador y la parte interior de l'aguya, que ye la que zuca'l texíu, proxéctase travesando la mancadura y saliendo d'ella cola amuesa bien rápido. Precisa d'anestesia localllocal.
* La '''biopsia por punción con aguya bueca empuesta por [[ecografía]] transrectal''' ye'l métodu más importante pa diagnosticar un [[cáncer de próstata]]